ŽESTOKA KONKURENCIJA Tojota i Nisan prodali manje vozila prošle godine od Volksvagena

Automobilska kompanija Tojota saopštila je danas da je prodala prošle godine 10,59 miliona vozila širom svijeta, što je manje od 10,83 miliona jedinica koje je isporučio njen njemački rival Volksvagen (VW).

Istovremeno, Nisan Motor je objavio da je njegova prošlogodišnja globalna prodaja iznosila 5,65 miliona vozila, dok je francuski Reno, inače vlasnik 43 odsto Nisana, zabilježio prodaju od 3,9 miliona vozila, izvještava agencija AP.

Micubiši Motors, u kojem Nisan ima vlasnički udio od 34 procenta, lani je prodao 1,2 miliona vozila, tako da je “trojka” Reno-Nisan-Micubiši, iako nije zvanična alijansa, ostvarila zajedno skor od 10,75 miliona prodatih automobila.Cifre objavljene danas ukazuju na žestoku konkurenciju između proizvođača automobila, ocjenjuje AP.

Američki Dženeral Motors bio je više od sedam decenija šampion po prodaji vozila u svijetu, prije nego što da je s trona svrgnula Tojota 2008. godine. Njegova prodaja se posljednjih godina smanjila, tako da ova kompanija iz Detroita više nije stvarni takmac u ovoj trci na tri staze.

Tojotina prošlogodišnja prodaja je povećana za 2,0 odsto u odnosu na 2017, dok je Nisanova pala za skoro 3,0 procenta. Micubiši bilježi rast prodaje od 18 odsto na godišnjem nivou, a Reno od 3,0 odsto.

Kompaniju Nisan, drugog najvećeg proizvođača automobila u Japanu, od nedavno potresa skandal vezan za hapšenje glavnog izvršnog direktora Karlosa Gosna u novembru, koji je optužen za finansijske zloupotrebe. Gosn se izjasnio da nije kriv.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram