Zdrave navike koje treba da usvojite u tridesetim

Počnite da mislite o zdravlju na vreme! Zdrave navike koje usvojite u tridesetim godinama učiniće vam život lepšim i lakšim u decenijama koje su pred vama.

U tridesetim godinama, možda imate osećaj da bi trebalo da vam je život "sređeniji" nego što zaista jeste. U realnosti, verovatno i dalje pokušavate da nađete način da sve držite pod kontrolom, i vodite računa i o svom fizičkom i mentalnom zdravlju. Zato je važno da u tridesetim usvojite zdrave navike koje će vam olakšati život i pomoći vam da budete zdravi u godinama koje su pred vama.

Izbalansirani obroci

Nije lako voditi računa o ishrani u svakom trenutku, ali čak i kad ste u gužvi nije toliko teško voditi računa o proporcijama. Zamislite tanjir, podelite ga na četvrtine. Polovinu treba da zauzimaju voće i povrće (birajte povrće koje ne sadrži skrob), četvrtina odlazi na proteine, a preostala četvrtina na zdrave ugljene hidrate (proizvode od integralnih žitarica, na primer).

Pročitajte: Ne treba da brojite kalorije, nego ovo!
Doručkujte

Čak i ako žurite ujutru, nađite vremena da pojedete omlet, ili žitarice sa jogurtom i malo sezonskog voća, na primer.

Pročitajte: Kako je doručak postao "najvažniji obrok"
Planirajte obroke unapred

Uštedećete mnogo vremena, a biće vam lakše da istrajete u nameri da se hranite zdravo ako imate jasan plan.

Pročitajte: Šta treba da jedete, kada i zašto
Trudite se da vam kilaža ne varira previše

Najjednostavniji način da težinu držite u zdravim granicama je da budete fizički aktivni i da generalno vodite računa o ishrani, a ne samo kad želite da se "stešete" za leto. Dijete koje obećavaju skidanje velikog broja kilograma za kratko vreme nikad nisu dobar izbor.

Pročitajte: Ugojite se, smršate i tako u krug?
Fokusirajte se na očuvanje mišićne mase

U tridesetim godinama je pravi trenutak da radite na mišićnoj masi, jer ona tada počinje da opada. U početku vrlo sporo, a kasnije sve brže. Šta treba da radite? Pobrinite se da unosite dovoljno proteina u toku dana, i fokusirajte se i na vežbe snage, ne samo na kardio treninge.

Ne preskačite obroke

Svima nam se dešava da imamo toliko obaveza da tek kad dođemo kući shvatimo da nismo jeli ništa satima. Jako je važno da vodite računa o ishrani i da ne preskačete obroke. Vašem telu je potrebna energija, a ako pregladnite, veća je verovatnoća da nećete odoleti iskušenju i posegnuti za nezdravim grickalicama i slatkišima.

Pročitajte: Šta se dešava sa našim telom kada preskočimo obrok
Birajte ugljene hidrate koji sadrže vlakna

Zdravi ugljeni hidrati su nam neophodni, a najbolji izvori su na primer kinoa, ovsene pahuljice, slatki krompir, banane…

Pročitajte: Šta su ugljeni hidrati i da li su tako "strašni"
Vodite računa o sebi

Nađite načina da odvojite malo vremena za sebe svakog dana. Pola sata tokom kojih ćete raditi nešto u čemu uživate. Ili, pola sata tokom kojih nećete raditi ništa, ako ste tako raspoloženi.

Pročitajte: Kako da se opustite na kraju dana
Volite svoje telo

Ako to već niste uspeli da postignete, u tridesetim godinama je krajnje vreme da sebe zavolite onakve kakvi jeste. I nemojte se porediti sa drugima. U zrelim godinama, trebalo bi da znate da se stvaran život ne živi na Instagramu.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram