Zašto je poželjno da jedete tunjevinu?

Tunjevina među ljubiteljima ribe pronalazi sve više pristalica - mek, crveni riblji stek je značajni izvor omega-3 masnih kiselina, koje samnjuju rizik obolijevanja od visokog krvnog pritiska i infarkta.

Profesor Hademar Bankhofer, bečki zdravstveni stručnjak, smatra da je tunjevina riba koju ljudski kardiovaskularni sistem "voli". Pogledajte koje sve koristi možete imati, ako ovu vrstu ribe uvrstite na redovan meni.

Tunjevina je veoma korisna namirnica i bilo bi poželjno da je jedete makar dva puta nedjeljno

Prilikom kupovine tunjevine važno je da se obrati pažnja na nekoliko stvari: svježa tunjevina mora da se presijava, da bude vlažna i mora da se upotrijebi najkasnije 24 sata nakon kupovine, jer ni u hladnjaku ne može dugo da stoji.

Čvrsti mišići

Tunjevina pomaže da mišići budu čvršći. Količina od 100 grama crvene ribe sadrži 22 grama bjelančevina, koje imaju mnogo aminokiselina neophodnih za razvoj mišića.

Zdrava prostata

Za muškarce je tunjevina korisna i za očuvanje prostate. Jedna švedska studija na institutu Karolinska u Štokholmu pokazala je da redovno konzumiranje tunjevine kod muškarca smanjuje rizik od nastajanja raka prostate.

Manje nervoze

Britanski istraživači su otkrili da se prije svega omladinci iz velikih gradova koji naginju ka agresivnom ponašanju, unošenjem tunjevine osjećaju mnogo manje iziritirani, manje se svađaju i raspoloženiji su da pomognu drugima.

Japanski recept

Svež i tanko isečen file od tunjevine se topi na jeziku, kažu ljubitelji svježe ribe. U Japanu se ovaj način pipreme naziva "Sashimi". Ali pošto mnogi ne vole svježu ribu, profesor Bankohofer predlaže, da se file samo nakratko proprži na jakoj temperaturi. Onda nije potpuno svjež, a file unutra ostaje crven i mek.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram