Connect with us

Auto moto

Volkswagen e-Golf u električnoj verziji

Published

on

Najpopularniji automobil u Evropi, dostupan je u električnoj verziji od 2014. godine. Nova generacija donosi veću autonomiju, više snage i još više digitalizacije unutar kabine

Nakon „dizelgejta“ Volkswagen grupacija užurbano ide ka elektrifikaciji vozila. Ispred grupacije u pregovorima sa ostalim proizvođačima nastupaju Audi i Porsche. Zajedno sa Daimlerom, BMW-om i Fordom gradi se niz stanica za punjenje duž najprometnijih evropskih puteva.

Elektrifikacija je iza ćoška, ali čini se da joj se VW grupaciji posvetila temeljnije od ostalih proizvođača. Opterećeni ljagom dizelgejta, čelnici Volkswagena brže-bolje okreću leđa „prljavom“ dizelu i nadaju se tzv. pionirskoj renti što se tiče električnih i hibridnih automobila.

Bez brige o autonomiji

Kako u Volkswagenu kažu, nominalna autonomija novog električnog Golfa je 300 kilometara. U realnosti, kao i kod potrošnje goriva, to zavisi od stila vožnje, vremenskih uslova, korišćenja klimatizacije i slično.

Njemačko federalno ministarstvo za transport tvrdi da 80% vozača iz ove zemlje dnevno voze manje od 50 km. E-Golf bi za njih bio idealno rešenje. Međutim, šta kada se želi poći na neki duži put?

Volkswagen i za to ima rješenje. Naime za svaki električni Golf i up! nude mogućnost besplatnog rentiranja bilo kog putničkog automobila iz njihove ponude, osim Touarega. Broj dozvoljenih kilometara zavisi od dužine iznajmljivanja, ali npr. za četiri nedelje rente, dozvoljeno je 4000 km. Dovoljno za bilo kakav duži put. Ovu mogućnost dobijaju svi kupci pomenutih modela dve godine nakon prve registracije automobila. Ograničenje trajanja rentiranja je 30 dana na godišnjem nivou (vezano ili isprekidano).

Više snage

Novi e-Golf pokreće električni agregat snage 100 kW. Litijum-jonska baterija sada ima kapacitet 35,5 kWh, dok je maksimalni obrtni momenat sada 290 Nm. Do 100 km/h stiže za nešto manje od 10 sekundi, odnosno 9,6 sekundi, da budem tačni. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 150 km/h.

E-Golf opciono nudi i toplotnu pumpu, čijim radom se tokom zimskih uslova eksloatisanja vozila uštedi i do 30% energije, u poređenju sa konvencionalnim sistemom grejanja u automobilu.

Ukoliko električni Golf priključite na punjač kod svoje kuće, biće Vam potrebno 13h i 15 minuta da napunite bateriju do 80%. Ukoliko to uradite na nekom od specijalizovanih punjača, biće Vam potrebno 45 minuta da postignete isti nivo napunjenosti baterije.

U unutrašnjosti, klasična instrument tabla zamenjena je onom prilagođenom električnim vozilima. Kontrola informativno-zabavnog sistema vrši se putem ekrana osetljivog na dodir, dijagonale 9,2 inča. Infotejnment sistemom može se komandovati i bez dodira, već isključivo gestovima ruke.

Rezime

Novi e-Golf imali smo prilike da vidimo i na sajmu automobila u Beogradu. Estetski nije bitno drugačiji od ostalih varijanti Golfa, ali je svakako jedna vrlo interesantna i praktična alternativa. Na razvijenom Zapadu.

Kod nas, zbog i dalje visoke cene električnih vozila, moći će da ih priušti veoma malo ljudi. S druge strane i nedostatak infrastrukture je otežavajuća okolnost. S druge strane, proterivanje dizelaša iz velikih evropskih gradova se ubrzano nastavlja. A ako pogledamo činjenicu da stanovnici Srbije mahom kupuju dizel automobile (pre svega zbog male potrošnje), ne treba biti genije pa shvatiti da će nas umesto elektrifikacije uskoro zadesiti „dizelacija“.

(NN/vrelegume.rs)


Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iPhone i društvenih mreža Facebook, Twitter.



Nastavi čitati
Advertisement

Popularno