Foto: x.com
Iako bilježi impresivne prodajne rezultate, Xiaomijev električni automobil SU7 ipak ne dobija pohvale za kvalitet.
Kada je riječ o kineskoj rang listi kvaliteta automobila u prvom kvartalu 2025. godine za limuzine s baterijama, SU7 se našao na posljednjem mjestu od ukupno 29 kineskih modela. Ovu rang listu izrađuje državna Kineska mreža za kvalitet automobila, a ukazuje na veći rizik od potencijalnih nedostataka i veći broj žalbi kupaca u odnosu na prodaju Xiaomijevog električnog automobila.
Kineska mreža za kvalitet automobila, platforma koju nadgleda Uprava za nadzor tržišta Kine, prikuplja izvještaje vlasnika automobila s detaljnim opisom kvarova i problema na vozilima. Ovi izvještaji se zatim pretvaraju u kaznene bodove pri čemu viši rezultat označava niži kvalitet.
Xiaomi SU7 je dobio zabrinjavajućih 239 kaznenih bodova, što je 56 bodova iznad prosjeka za njegov segment. Nasuprot tome, limuzina GAC Hypter GT zauzima prvo mjesto sa 149 bodova, a slijede Voyah Passion (152 boda) i Avatr 12 (153 boda). Čak i poznati električni automobili namijenjeni evropskom tržištu, među kojima su Nio ET7 i ET9, značajno su bolje rangirani te se nalaze u sredini liste sa 183 boda. Drugi bolje rangirani modeli od Xiaomijevog SU7 su Zeekr 001 (185 bodova), Lotus Emeya (185 bodova), BYD Han (194 boda) i Denza Z9 GT (214 bodova).
Navodno, više od 400 vlasnika modela SU7 Ultra zajednički tuže kompaniju Xiaomi, što predstavlja novi problem. Oni su se udružili da bi pokrili pravne troškove. Jedan od problema je opciona karbonska hauba, koja košta oko 5.250 evra. Ova komponenta se reklamira sa funkcionalnim "dvostrukim vazdušnim kanalima" dizajniranim da unaprijede aerodinamiku i hlađenje, ali kupci smatraju da je riječ o obmani. Snimci koji prikazuju unutrašnju strukturu haube jasno pokazuje da nema razlike u odnosu na standardnu aluminijumsku verziju. Neki vlasnici su obavili testove koristeći ventilatore i papirne maramice, što je pokazalo da nema protoka vazduha kroz navodne kanale. Rezultati termalnog snimanja takođe nisu pokazali značajno hlađenje u slučaju karbonske haube.
Xiaomi se javno izvinio i priznao da su opisi proizvoda nejasni. Kompanija je ponudila kupcima 20.000 loyalty bodova i mogućnost zamijene haube za standardnu aluminijumsku. Mnogi kupci su odbili ponudu zbog dugog perioda čekanja na zamjenske dijelove, koji se procjenjuje na 30 do 40 nedjelja. Takođe, smatraju da je ponuda nedovoljna kompenzacija za ono što se smatra funkcijom za unapređenje performansi.
Pravni izazov je posebno osjetljiv za Xiaomijevo automobilsko odjeljenje. Osnivač i direktor Xiaomi Auta Lei Jun je 10. maja opisao prethodne nedjelje kao najizazovnije do sada, aludirajući na lične i profesionalne teškoće. Industrijski analitičari su povukli paralele s prošlim slučajevima koji su uključivali druge kineske proizvođače električnih vozila kao što je Avatr, koji su se sličnim problemima pozabavili javnim testiranjem.
Ova poređenja su dovela do poziva Xiaomiju da sprovede nezavisnu provjeru navodne funkcije karbonske haube. Pravni stručnjaci sugerišu da bi Xiaomi, ako procjene trećih strana potvrde da kanali nisu funkcionalni, mogao da se suoči s kaznama određenim strogim kineskim zakonom o oglašavanju.
Problem ide dalje od finansijske naknade za mnoge kupce.
"Kupili smo ono što je promovisano kao funkcija za performanse. Xiaomi bi trebao da dokaže da kanali rade ili preuzme odgovornost ukoliko ne funkcionišu", poručio je jedan razočarani vlasnik.
Kontroverza bi potencijalno mogla da utiče na lansiranje Xiaomijevog SUV-a YU7 i rastuće ambicije kompanije. Ishod ove situacije bi mogao da ima značajan uticaj na to kako proizvođači promovišu opcione komponente povezane s performansama, prenosi "AutoBlog".