Foto: Honda promo

Posle svih problema i zastoja u proizvodnji i isporuci automobila, kupci novih vozila u Njemačkoj ove godine mogu ponovo da se nadaju popustima.

Posle svih problema i zastoja u proizvodnji i isporuci automobila, kupci novih vozila u Njemačkoj ove godine mogu ponovo da se nadaju popustima na koje su u prošlosti navikli, ocjenio je Centar Automotiv Riserč (CAR) iz Duizburga.

Decembarska studija CAR, naime, ukazuje da su proizvođači u posljednjem kvartalu 2022. intenzivirali produkciju i istovremeno pokrili veliki dio zaostalih isporuka.

CAR ocjenjuje da to pokazuje kako je kriza mikročipovima, koja je dugo ograničavala proizvodnju, otišla u prošlost. "To znači da će 2023. uz veću proizvodnju donijeti znatno povoljnije rokove isporuke, a time i snažniju konkurenciju, pa i veće popuste", rekao je predsjednik instituta CAR Ferdinand Dudenhefer (Dudenhöffer).

Proizvođači, rekao je, veliki proizvodni kapacitet mogu da unovče samo popustima ili obaranjem cijena. Za primjer je naveo Teslu, koja već mjesecima automobile nudi po povoljnim uslovima za iznajmljivanje ili raznih oblika lizinga.
 
Povrh toga, kineski proizvođači nadiru u Evropu u takozvanom premijum segmentu. Njihova meta su, za razliku od Japanaca i Korejaca, uglavnom top modeli njemačkih proizvođača.
 
U tržišnom nadmetanju agresivno nude i srazmeno nove razne oblike lizinga, kojim korisnik uz fiksnu mjesečnu ratu dobija i osiguranje, servisiranje i druge usluge, rekao je Dudenhefer.
 
CAR za ovu gopdinu prognozira dvostruko veći broj novoregistrovanih kineskih automobila modela usvostruči, dakle stotinak hiljada. U Njemačkoj je prošle godine registrovano 2,65 miliona novih automobila.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )