Foto: nezavisne.com

PEKING - ​Potpuno nova kineska korveta ili laka fregata je navodno krenula na svoje prvo putovanje.

Dizajn broda dijeli neke široke sličnosti sa švedskim korvetama klase Visbi koji izbjegavaju radar, sa glavnim topom koji se nalazi skriven unutar niske vidljive kupole kada se ne koristi, iako ovaj novi brod izgleda veći.
 
Brz napredak rada na ovom brodu naglašava impresivne razmjere i obim sposobnosti kineske brodogradnje, što predstavlja značajne izazove čak i za najopremljenije zemlje, posebno za Sjedinjene Države.
 
Prije samo dvije nedjelje, prvi kineski nosač autohtonog dizajna, opremljen katapultima i drugim velikim napretkom, takođe je započeo svoja početna ispitivanja na moru.

Slike broda na moru pojavile su se na društvenim mrežama tokom vikenda. Međutim, nejasni su tačni detalji kada je brod napustio luku, njegovu plovidbu i da li se već vratio. Pored skrivenog glavnog topa na pramcu, prošle novembarske onlajn slike otkrile su nešto što se čini kao vertikalni niz sistema za lansiranje postavljen neposredno ispred glavne nadgradnje, plus pilotska paluba na krmi.

Ovaj dizajn broda daje prednost prikrivenim karakteristikama. Ključni elementi dizajna uključuju integrisanu konstrukciju jarbola na vrhu mosta i odsustvo velikih antena ili radarskih reflektujućih uređaja na nadgradnji ili palubi. Cjelokupnim dizajnom dominiraju glatke, ravne i fasetirane površine, nagnute prema unutra iznad struka broda. Slični principi dizajna mogu se vidjeti u švedskim "nevidljivim" korvetama klase Visbi i stelt razaračima klase Zumvalt američke mornarice.

Kada je u pitanju veličina, Šugart je približno procjenio da je dužina novog nevidljivog ratnog broda oko 97 metara. Ova procjena je zasnovana na poređenjima sa korvetama tipa 056 koje nisu skrivene, koje su u NATO-u poznate kao klasa Jiangdao, koje su takođe viđene na odgovarajućim satelitskim snimcima. Standardni tip 056 dugačak je 90 metara i ima deplasman od oko 1500 tona.

Vrijedi napomenuti da je brodogradilište Liaoning ranije proizvodilo korvete tipa 056. Kineska namjera upotrebe ovog novog nevidljivog broda ostaje donekle misterija. Međutim, njegove stelt sposobnosti mogu biti posebno privlačne mornarici Narodnooslobodilačkoj vojsci (PLAN). Iako ga nisko vidljiv dizajn plovila ne čini nevidljivim za radar, čini ga izazovnijim za uočavanje i klasifikaciju na radaru sa udaljenosti. Ova prikrivenost posebno otežava otkrivanje i angažovanje na velikim udaljenostima u obalnim oblastima, jer se može uklopiti sa manjim saobraćajem čamaca i geografskim pejzažem. Ova nova stelt korveta je u skladu sa globalnim trendom ka teško naoružanim korvetama i lakim fregatama. Ne može se poreći da je razvoj ovog plovila napredovao izuzetnim tempom. Ovaj brzi razvoj odražava značajno poboljšane kapacitete kineske brodogradnje. Prije skoro godinu dana, Kancelarija pomorske obavještajne službe upozorila je da je kapacitet kineske brodogradnje preko 200 puta veći od kapaciteta SAD-a. Pored kvantiteta, Kina takođe gradi sve sposobnije brodove, što ukazuje na poboljšanje kvaliteta u nekim aspektima, prenosi "b92".

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )