Foto: klix.ba

Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine je objavio otvoreno pismo u kojem kritikuju ministra komunikacija i prometa BiH Edina Fortu, optužujući ga za kršenje dogovora i neuspješan dijalog o problemima i zahtjevima prijevoznika u BiH.

Na samom početku pojašnjavaju da su sa Fortom održali sastanak 17. aprila i da im je on tada obećao ispunjenje četiri ključna zahtjeva.

"Prijevoznici su u znak dobre volje odgodili primjenu 'francuskog modela' i organizovali dostojanstvenu protestnu vožnju 21. aprila pod geslom 'Dosta je bilo!'. Vjerujući u dobre namjere i da je gospodin ministar odlučno i pred medijima najavio promjene, a vjerujući instituciji MKP BIH, prevoznici su odgodili najavu primjene 'francuskog modela' sa 28.04.2025 godine, na kontrolnu tačku 04.05.2025 godine", kazali su.

Navode da su jučer bili u Ministarstvu komunikacija i prometa s ciljem da učine konkretne operativne korake u pogledu Pravilnika o akcizama, Pravilnika o licencama, analiza troškova i niz drugih pitanja.

"Na osnovu dosadašnjeg odgovora i odnosa prema našim zahtjevima Ministar Forto je samo kupovao vrijeme i nije imao namjeru da bilo šta mijenja. Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine, prenosi glas više od 600 pravnih subjekata, i sa željenjem konstatuje da ministar Forto, iako je znao, na sastanku sa Koordinacionim odborom nije govorio istinu. Već tog dana je znao da je bez i jedne konsultacije s prijevoznicima iz Bosne i Hercegovine, da na isti Pravilnik nije dobio niti jednu saglasnost, mišljenje. Izvinjavamo se svim prijevoznicima koji su sumnjali u namjere ministra Forte, ali mi smo željeli da pružimo istinsku ruku i da se reforme u oblasti MKP i samih pravila rada dese", kazali su.

Naglašavaju da je umjesto dogovora, ministar Forto, kako kažu "samoinicijativno i bez ijedne konsultacije" potpisao i objavio Pravilnik o licencama, u kojem se pogoduje pojedincima, na štetu budžeta Bosne i Hercegovine i u kojem prijevoznici i dalje ostaju marginalizovani, suprotno povelji kvaliteta CEMT.

"Potpisao je Pravilnik koji ponovo od prijevoznika, iako u Konzorciju Logistika BiH imamo više od 100 mastera tehničkih i drugih nauka, iako smo upozorili da imamo i više od 300 saobraćajnih inžinjera, iako smo upozorili na radno operativnom sastanku da "centar izvrsnosti" treba da budu transportne kompanije s deset i više voznih jedinica. Ministar Forto je to sve zanemario, a njegov pomoćnik za drumski saobraćaj čak vrši pritisak da se odmah taj, najlošiji Pravilnik, i po prijevoznike najštetniji Pravilnik, bez i jedne relevantne tačke podrške primjenjuje hitno", kazali su.

Ističu da ga smatraju odgovornim za reakciju prijevoznika budući da je, kako kažu, "izigrao povjerenje, pogodovao interesima pojedinaca, a protiv prijevoznika Bosne i Hercegovine i protiv budžeta Bosne i Hercegovine, te budući da kupuje vrijeme".

"Gospodine ministre, dostavili smo pismo namjere u skladu sa Vašim obećanjem da ćete kao resorni ministar podržati Pravilnik o akcizama. Vi do danas niste organizovali ili niste ni prenijeli informacije na Vaše potčinjene, a Vašem pomoćniku je bitnije da rješava 'Air Tractor', vjerujemo po Vašem nalogu nego da rješava dogovoreno pitanje "Pravilnik o povratu akciza. Gospodine ministre, Konzorcijum Logistika BiH je najorganizovanija interesna zajednica prijevoznika Bosne i Hercegovine, Vi ste nas potcijenili", poručili su iz Konzorcija.

Također, kažu da su mu ukazali na niz problema, pa i na problem "treće tablice".

"Saznali smo jučer, ne da niste ništa uradili po ovim pitanjima, nego nemate ni namjeru", poručili su.

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )