Foto: klix.ba
Iako su entuzijasti i ljubitelji vozačkih automobila donekle zaustavili taj trend, pa i svojim pritiskom na proizvođače vratili ručne mjenjače u neke sportske modele prilično je jasno da su dani odbrojani za tri papučice i klasičnu ručicu mjenjača u automobilima.
Trendovi tržišta su jasni, pa iako to ide sporije od planiranog očito je da pravih sportskih automobila ima sve manje, a broj električnih automobila u ponudi raste iz dana u dan. Ujedno, većina kupaca želi što ugodniju i rasterećeniju vožnju, pa je potaknut time, u intervjuu za Car Magazine, generalni direktor Hyundaijevog evropskog tehničkog centra u Njemačkoj uvjereno izjavio da praktično "niko više ne želi manuelne mjenjače".
Iako ta izjava može zvučati radikalno, činjenica je da su ručni mjenjači izumiruća vrsta, te ih praktično biraju još uvijek samo entuzijasti u sportskim modelima. To je pogotovo izraženo na tržištima kao što je SAD gdje je, na primjer, kod modela Elantra N samo 30% kupaca biralo ručni mjenjač dok su se ostali odlučili za osmostepeni automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom.
Tyrone Johnson de i dalje, te tvrdi da to nije samo slučaj s ručnim mjenjačem, te je uvjeren da kupci više ne žele klasične ručne kočnice ili analogne instrumente. To vjerovatno važi za većinu kupaca mlađih od 40 godina, dok tek stariji vozači i dalje žele povući ručnu kočnicu i pogledati instrument tablu sa pravim mjeračima i kazaljkama.
I ovdje je trend statistički jasan, ali s druge strane ni proizvođači ne ostavljaju mnogo izbora jer zbog manjih troškova razvoja i proizvodnje većina novih automobila svakako dolaze serijski s elektronskom ručnom kočnicom, potpuno digitalnom instrument tablom pa i automatskim mjenjačem.
Johnson je također rekao da ne bismo trebali žaliti za padom popularnosti sportskih automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. On tvrdi da su stariji automobili veliko razočarenje u usporedbi s sportskim električnim Ioniqom 5 N, i uvjeren je da su se električni automobili u 10 godina razvili koliko su se automobili na benzin razvijali kroz 100 godina.