Foto: Zastava promo

Priča o Zastavinim automobilima je svima dobro poznata, a ona najznačajnija poglavlja mogu se opisati u nekoliko rečenica.

Najprije, tu je "fićo", automobil koji je doslovno motorizovao Jugoslaviju. Gotovo jednako značajna je Zastava 101, model koji je u mnogo čemu bio na nivou tadašnje evropske auto-industrije.
 
Na kraju, tu je Yugo, jedan od najznačajnijih industrijskih proizvoda SFRJ.
 
Preduzeće Zastava automobili se konačno ugasilo u ovom vijeku, ali se jedno značajno poglavlje u njegovoj istoriji okončalo već početkom devedesetih godina kad su se sa državom raspali veliko jugoslovensko tržište i mreža dobavljača.
 
Poput brodogradnje, i auto-industrija imala je ulogu zamajca u privredi SFRJ. Na primjer, kod Zastavinih vozila postojao je niz dobavljača koji su pravili dijelove za automobile.
 
To je bilo posebno vidljivo na Zastavi 101, a potom i na Yugu i Floridi, kada su dijelovi dolazili iz svih republika bivše države.
 
Na primjer, Jugoplastika je proizvodila plastični kokpit i obloge vrata te segmente sjedišta, RIS Zagreb je pravio gumene dijelove, a Munja akumulatore.
 
FAD Bjelovar je takođe bio važan dobavljač, kao i Borovo koje je proizvodilo gumene patosnice.
 
Farovi su bili Saturnus, a zadnja svjetla je pravio Fadip Bečej, dok je instrument-tablu isporučivala Insa Zemun. Priština je proizvodila amortizere za vrata, motori su bili DMB, a gume Sava.
 
Vratimo li se pak u 1966. godinu i vrijeme prije "stojadina" i Yuga, popis dobavljača je bio nešto uži. Zahvaljujući Facebook stranici "Zastava foruma" prenosimo i taj spisak koji je zaista bio impresivan.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )