Foto: Twitter

Duster je rođen 2010. godine, zatim ‘’remontiran’’ 2017. godine s drugom generacijom, a sad nakon 2,2 miliona proizvedenih primjeraka stiže treća generacija. Ovo je do sada najozbiljni Duster. Osnovna verzija novog Dustera koštat će ispod 20.000 eura, a lansiranje na tržište planirano je za proljeće sljedeće godine.

Priča o Dusteru je priča o uspjehu. U svojoj 13-godišnjoj karijeri osvojio je više od 40 nagrada, proizveden je u 2,2 miliiona jedinica, a prošle godine njegova popularnost nagrađena je najprodavanijim SUV-om u Evropi kod privatnih kupaca. Oko 1.000 Dustera silazi s proizvodnih traka u Dacijinoj tvornici u Pitestiju, u Rumuniji, svaki dan – otprilike jedan primjerak svake minute!
 
Konceptni Bigster kao inspiracija za dizajn
 
Dacia je ponovno dizajnirala zanimljiv i upečatljiv izgled, posebno ističući njegov solidan i robustan SUV karakter, ali s prepoznatljivim dizajnom marke Dacia. Koncept Bigster je evidentno poslužio dizajnerima kao inspiracija. Tu je okomiti prednji kraj, novi amblem Dacije, LED svjetla sa svjetlosnim potpisom u obliku slova Y, blatobrani su blago prošireni, a felge mogu biti veličine do 18 inča. Štaviše, njihov sjajni izgled postignut je bez upotrebe hroma. Naime, Dacia je odlučila odustati od hromiranih elemenata i životinjske kože, iz razloga održivosti. Isti potpis u obliku slova Y može se uočiti i na LED stražnjim svjetalima.
 
Budući da govorimo o SUV-u koji naglašava robusnost, novi Duster ima revidirane prednje i stražnje blatobrane. Zanimljiv detalj je boja ovih elemenata koja je direktno impregrisana u plastičnu masu. Drugim riječima, ovi dijelovi neće izgubiti boju, čak ni ako se izgrebu. Uz to, novi je Duster u potpunosti zaštićen od laganih udaraca i ogrebotina. Za zaštitu donjih dijelova karoserije zaduženi su štitnici postavljeni ispod odbojnika.
 
Bočni štitnici i nekoliko vanjskih komponenti izrađeni su od takozvanog Starkle materijala, uvedenog na konceptu Manifesto. Sadrži do 20% reciklirane plastike i nije lakiran, što znači da će takođe biti zaštićen od ogrebotina. Što se tiče palete boja eksterijera, u ponudi su i neke nove nijanse, poput ove Sandstone na slikama. Poput mlađeg brata Joggera, novi Duster može biti opremljen Sleep paketom nudeći krevet za dvije osobe, postolje u ulozi stola i prostor za odlaganje.
 
Digitalna instrument ploča - Premijera kod Dustera
 
 
Revolucija se nastavlja unutra. Čim otvorite vrata, primijetite novi i moćniji dizajn volana, blago ‘’odrezan’’ i s donje i s gornje strane. Po prvi put kupci novog Dustera će moći birati digitalnu instrument ploču sa dijagonalom od 7-inča. Ova karakteristika je dostupna od nivoa opreme Expression. Osnovna verzija dolazi opremljena klasičnom analognom pločom. Oni koji se odluče za Duster Essential dobit će uz ove analogne satove i sistem Media Control koji, vozačev mobitel pretvara u multimedijski sistem. Naravno, uz pomoć aplikacije Dacia Media Control.
 
Već od nivoa opreme Expression, dostupan je centralni display od 10,1 inča, s dvije multimedijske opcije: Media Display (4 zvučnika i Apple CarPlay i Android Auto bežično povezivanje) i Media Nav Live.
 
Takođe, dostupan će biti integrisani navigacioni sistem i Arkamys 3D audio sistem sa 6 zvučnika. Istovremeno, instalirana su i dva USB-C porta za putnike naprijed i dva porta za putnike odzada. Na centralnoj konzoli nalazi se i indukcijsko područje za punjenje mobilnih telefona. Ekran od 10,1 inča integriše većinu funkcija sistema kontrole klime, ali, unatoč tome, fizički tasteri nisu u potpunosti nestali. I dalje ih ima, ali u manjem broju, ispod centralnih ventilacijskih otvora.
 
Selektor automatskog mjenjača je redizajniran i promijenjena mu je veličina. Počevši od nivoa opreme Journey i Extreme, dostupna je električna parking kočnica, električno podesivi i sklopivi retrovizori, a zavisno od tržišta bit će dostupni i grijani upravljač i vjetrobransko staklo s grijačem.
 
Nova generacija Dacia Duster koristi izum pod nazivom YouClip. Odnosno, genijalan sistem koji omogućava pričvršćivanje dodataka u ključnim područjima putničkog prostora. Unutra nećete pronaći kožu životinjskog porijekla. Umjesto toga, novi Duster nudi izdržljive materijale, posebno u slučaju nivoa opreme Extreme, koja dolazi s presvlakama od materijala koji se može prati.
 
 
Iste dimenzije, više prostora za noge i veći prtljažnik
 
Inžinjeri Dacije osmislili su novi Duster od nule, tako da s ovom novom generacijom govorimo, prije svega, o novoj platformi. To je CMF-B arhitektura koju koriste Sandero i Logan. Što se tiče dimenzija, novi Duster je ostao nepromijenjen. Dužina od 4,34 metra, širina 1,81 metar i visina 1,66 metara.
 
Zahvaljujući novoj CMF-B platformi, iako se dužina nije povećala, unutrašnji prostor je izdašniji. U tom kontekstu, putnici straga imaju 3 cm više prostora za koljena, a kapacitet prtljažnika povećan je na 472 litra. Pritom je utovarni prag spušten, ali je otvor prtljažnika širi i viši.
 
Istovremeno je poboljšana udobnost vožnje, smanjena buka i vibracije. Također, novi Duster obećava dinamičnije ponašanje u vožnji i držanje ceste superiornije od prethodnika.
 
Potpuno hibridna verzija - Nema više dizel motora
 
Ono što je možda najvažnije, korištenje platforme CMF-B omogućilo je integraciju blagih i potpuno hibridnih pogonskih sklopova. Bez sumnje, u ponudi motora nalazimo najviše iznenađenja. Najveći, za ljubitelje ove vrste motora, nova generacija Dustera neće biti dostupna s dizelskim motorima.
 
 
Ulazak u gamu ostaje s 1,0-litrenim Eco-G motorom, odnosno na benzin i LPG. Agregat razvija 100 KS, a Duster može preći do 1.300 kilometara s oba puna tanka (50 litara benzina i 50 litara LPG-a).
 
Zatim je u ponudi jedan od dva hibrida, a ponudu otvara 1,2-litreni TCe agregat s blagim hibridnim sistemom od 48 V. Agregat razvija 130 KS, a sistem uključuje i bateriju od 0,9 kWh koja se puni iz regenerativnog kočenja. Motor TCe 130 dolazi sa 6-stepenim ručnim mjenjačem i pogonom 4x2 ili 4x4. Drugi hibrid je isti kao kod Joggera i uključuje 1,6-litreni benzinski motor, dva elektromotora (od kojih jedan djeluje kao starter/generator) i bateriju od 1,2 kWh. Sklop razvija ukupno 140 KS koje isporučuje na prednju osovinu putem elektrifikovanog automatskog mjenjača.
 
Bolje terenske sposobnosti
 
Verzija s pogonom na sva četiri točka ima udaljenost od tla od 217 mm, a napadni i slobodni uglovi iznose 31 stepen sprijeda i 36 stepena straga. Dostupan je i sistem kontrole brzine na nizbrdici koji aktivira kočnice i drži brzinu vožnje pod kontrolom (između 0 i 30 km/h).
 
Usvajanjem nove platforme, Dacia Duster je još sposobnija za off-road vožnju. Prije svega, ima 4x4 Terrain Control sistem, s pet načina vožnje: Auto, Snow, Mud/Sand, Off-road i Eco.
 
Oprema, sigurnost i cijena
 
Nova generacija Dustera biti dostupna u četiri niova opreme: Essential, Expression, Extreme i Journey. Extreme je namijenjen avanturistima u prirodi, a Journey je za one koji preferiraju eleganciju i udobnost. Duster Essential standardno dolazi s fiksnim krovnim nosačima, električnim prednjim prozorima, centralnim zaključavanjem, ručnim klima uređajem, 6 zračnih jastuka, automatskim paljenjem kratkih svjetala i zadnjim parking senzorima, između ostalog.
 
Nova generacija Dacia Dustera donosi plus po pitanju sigurnosti. Limiter/temponat brzine dostupan je kao standard počevši od nivoa opreme Expression, a automatska duga svjetla standardna su za nivoe opreme Extreme i Journey. Na popisu sigurnosnih sistema nalazi se i automatsko kočenje u nuždi s detekcijom pješaka, biciklista i motociklista, prepoznavanje saobraćajnih znakova, pomoć pri parkiranju odzada, signal za zaustavljanje u nuždi, upozorenje o napuštanju vozne trake, pomoć pri zadržavanju vozne trake, sistem za kontrolu pažnje vozača i hitni poziv.
 
Za kraj, reći ćemo da je svjetska premijera nove generacije Dacia Dustera zakazana za Sajam automobila u Ženevi za 26. februar 2024. godine, a lansiranje na tržište planirano je za proljeće sljedeće godine. Prema riječima čelnih ljudi Dacije, osnovna verzija novog Dustera koštat će ispod 20.000 eura.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )