Foto: undefined

​BANJALUKA - Uvoz hrane i pića u BiH u prvom kvartalu ove godine premašio je milijardu maraka, dok je izvoz bio 3,5 puta manji i iznosio svega 294,8 miliona KM.

Podaci Spoljnotrgovinske komore (STK) pokazuju da se u prvom kvartalu količinski najviše uvezlo žitarica preko 115 hiljada tona, dok se vrijednosno najviše uvozilo mesa u vrijednosti preko 123,7 miliona KM, te drugih raznih proizvoda i dodataka za ishranu, u vrijednosti preko 119 miliona KM.

Najveći pad uvoza i količinski i vrijednosno bilježi šećer.

Kada je u pitanju izvoz, u prvom kvartalu 2025. godine, količinski iz BiH najviše je izvezeno bezalkoholnih i alkoholnih pića, te ulja biljnog porijekla.

"Kada posmatramo vrijednosno, iz BiH je takođe najviše izvezeno biljnih ulja i to u vrijednosti preko 55,8 miliona KM, a zatim slijede mlijeko i mliječni proizvodi i jaja u vrijednosti od preko 38,8 miliona KM, te proizvoda na bazi žitarica gdje prednjače konditorski i pekarski proizvodi u vrijednosti preko 35,7 miliona KM", kazali su u STK.

Izvoz pića, alkohola i sirćeta vrijednosno je povećan u prvom kvartalu ove godine u odnosu na isti period lani za 4,2 odsto, a količinski za 13,8 odsto.

Povećanju izvoza alkohola bez sumnje je doprinijela i Banjalučka pivara koja u posljednje vrijeme bilježi značajne pomake u izvozu svojih proizvoda, prvenstveno Nektar piva.

Prošla godina bila je veoma uspješna za ovu kompaniju, a ti trendovi nastavljeni su i uz ovoj.

Banjalučka pivara svoje proizvode izvozi u Srbiju, Hrvatsku, Crnu Goru, Sloveniju, Italiju, Austriju, Njemačku, Australiju, Kanadu, Maltu, Rusiju, te brojna istočna tržišta, a godišnje prodaju preko 70 miliona boca.

U ovoj kompaniji kažu da se Nektar profilisao kao jedini FMCG brend iz BiH koji je uspješno izašao van granica zemlje, čime je ujedno postao i najbolji brend ambasador BiH.

"Veliki uspjeh na svim tim tržištima je ostvaren zahvaljujući tome što je Nektar prepoznat kao inovativan, mlad i zabavan brend koji unosi radost, a kvalitet proizvoda Banjalučke pivare nikada nije doveden u pitanje", poručuju iz ove kompanije.

Kontinuiran rad na poboljšanju kvaliteta Nektar piva i drugih brendova Banjalučke pivare, kao i investiranje u nabavku nove opreme i nove linije za limenke doveli su do ukupnog porasta proizvodnje od 19 odsto u prvom kvartalu ove godine. To je povećanje od preko 2.500.000 boca u odnosu na prethodnu godinu.

Izvoz nektara neprestano raste
Na rast proizvodnje svakako je uticao i rast tražnje. Zvanični podaci pokazuju da je izvoz piva iz Banjalučke pivare u 2024. godini imao rast od čak pet puta u odnosu na 2020. godinu, čineći trećinu ukupne proizvodnje.

U 2024. godini izvezeno je više od 30 miliona boca i limenki Nektar piva na tržišta Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Slovenije, Italije, Austrije, Njemačke, Australije, Kanade, ali i brojnih istočnih tržišta.

Rast izvoza ostvaren je na gotovo svim tržištima.
Tako je na tržištu Slovenije izvoz porastao za čak 219 odsto, Crne Gore 158 odsto, Hrvatske 31 odsto i Srbije 16 odsto.

"U 2025. godini trend rasta se nastavlja u još većoj mjeri tako da je izvoz za prvi kvartal ove godine u odnosu na prošlu godinu porastao za 96 odsto, odnosno izvezeno je više od devet miliona boca. Ovaj izvanredan uspjeh je prvenstveno rezultat povećanja izvoza na tržište Srbije za 32 odsto i otvaranja novih tržišta, a najznačajnije od svega jeste prodor na tržište Rusije gdje je izvezeno čak tri miliona boca", kažu u Banjalučkoj pivari.

Uvoz piva u BiH 13 puta veći od izvoza
Da prostora za domaće pivare kako na domaćem tako i na ino tržištu i te kako ima pokazuju i zvanični podaci Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.

Prema njihovim vrijednost uvezenog piva u prošloj godini iznosila je 184 miliona KM, a izvezenog daleko manje, odnosno svega 14,6 miliona KM.

Podatak da je u BiH u prošloj godini uvezeno 13 puta piva više nego što je izvezeno je zabrinjavajući, kažu Banjalučkoj pivari, ističući da rezultati iz Banjaluke pokazuju da ti trendovi mogu da se mijenjaju u korist domaće privrede.

"Ovaj uspjeh 'Banjalučke pivare' ne samo da osnažuje lokalnu ekonomiju, već podstiče i potrošače da se vrate domaćim brendovima", navode oni.

Dobit Banjalučke pivare 2,5 miliona KM
Banjalučka pivara lani je imala ubjedljivo najbolje finansijske rezultate među pivarama u BiH.

Tako je dobit Banjalučke pivare lani iznosila 2,5 miliona KM, dok je godinu ranije bila u minusu od oko dva miliona KM.

Ukupni prihodi preduzeća takođe su imali rast i iznosili su 4,6 miliona KM, odnosno 5,2 miliona više nego u 2023. godini.

 

Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )