Šanse 1:500 da će ljudi izumrijeti u roku od godinu dana

Izvor: B92     21.11.2016 u 13:46 h 0

Šanse 1:500 da će ljudi izumrijeti u roku od godinu dana

Matematičar sa Univerziteta u Barseloni procijenio je da postoji 13 odsto šanse da čovječanstvo neće doživjeti kraj 21. vijeka.

Doktor Fergus Simpson, matematičar Instituta kosmičkih nauka u Barseloni, rekao je da postoje šanse od 0,2 odsto da se “globalne katastrofe“ dogode bilo koje godine tokom 21. vijeka.

Ovaj proračun se zasniva na argumentu kojim se tvrdi da može da se predvidi broj budućih pripadnika ljudske vrste na osnovu ukupnog broja ljudi rođenih do sada.

“Naš glavni zaključak je da godišnji rizik globalne katastrofe trenutno prelazi 0,2 odsto”, napisao je doktor Simpson u akademskom dokumentu koji se zove Apokalipsa danas.

Prema proračunima doktora Simpsona, oko 100 milijardi ljudi je već rođeno, a otprilike isto toliko će se roditi u budućnosti prije nego što ljudska rasa izumre.

On je procijenio da postoje šanse od 13 odsto da čovečanstvo neće doživjeti kraj 21. vijeka.

Ovo je čak optimističniji zaključak od prethodnih studija u kojima je britanski astronom Martin Riz sugerisao da postoje vjerovatnoće od 50 odsto da će ljudski rod izumreti do 2100. godine.

Simpsonovu hipotezu prati nekoliko studija koje upozoravaju na apokaliptične efekte klimatskih promjena.

Novo istraživanje objavljeno u žurnalu "Science Advances" upozorava da ukoliko ljudi nastave da koriste velike količine fosilnih goriva, planeta Zemlja bi mogla da bude na putu globalnog zagrijevanja za više od sedam stepeni Celzijusovih, što bi imalo katastrofalan efekat na ljudsku populaciju.

Istraživači su otkrili da klima može biti mnogo osjetljivija na efekat staklene bašte nego što se to ranije mislilo, a to bi zaista označilo kraj pokušaja da se spreči opasno globalno zagrijevanje.