Astronomi pronašli egzoplanetu čija godina traje devet dana

Izvor: B92     21.11.2016 u 12:09 h 0

Astronomi pronašli egzoplanetu čija godina traje devet dana

Astronomi sa Instituta za astronomiju na Kanarskim Ostrvima otkrili su stjenovitu planetu udaljenu od Zemlje oko 32 svjetlosne godine.

Egzoplaneta je zbog svoje veličine ušla u kolokvijalnu kategoriju "superzemlje". Naime, pretpostavlja se da je njena masa 5,4 puta veća od Zemljine, kruži oko crvenog patuljka GJ 536, a godina joj traje samo devet dana.

Planeta koja je nazvana GJ 536 b trenutno je jedina otkrivena u potencijalno većem sistemu. Iako se ona ne nalazi u zoni optimalnoj za razvoj života, naučnici se nadaju da će njene komšije, čije postojanje tek treba da bude potvrđeno, budu u znatno boljoj poziciji.

"Stenovite planete se često pronalaze u grupama, pogotovo oko zvijezda ovoga tipa, tako da smo sigurni da ćemo naići na planete koje su udaljenije od svog sunca i čija godina traje najmanje 100 dana pa do nekoliko zemaljskih godina", rekao je istraživač Alehandro Suárez Maskarenjo.

Astronomi se nadaju da će oko zvijezde GJ 536 pronaći sistem sličan Trappistu 1 koji u svom sastavu ima tri stenovite planete u zoni pogodnoj za razvoj života.

Naime, GJ 536 b je preblizu svoje zvijezde da bi se život kakav poznajemo mogao razviti, dok se tzv. zlatokosa zona nalazi iza njene orbite.