Cafe.ba
Za vaš uređaj je dostupna aplikacija
Instaliraj

Zašto ostajem bez daha na stepenicama?

Lifestyle

Izvor: Zdravakrava     02.09.2016 u 14:56 h 0

Zašto ostajem bez daha na stepenicama?
FOTO: pixabay.com

Možeš juriti biciklom ili dizati utege u teretani uz normalan ritam disanja, ali kad se penješ uz stepenice izgubiš dah. Dobra vijest je da je to potpuno normalno i ne znači da si izvan forme, tvrdi Jordan, osobni trener. Tijekom penjanja uz stepenice ubrzava se puls i treba ti više kisika


"Osim ako ne radiš trening na stepenicama  ili ih koristiš svakodnevno, naravno da te penjanje ostavlja bez daha", govori kardiolog Nieca Goldberg.

Koristi se druga skupina mišića

Tijekom uspinjanja stepenicama koristi se više mišića nego samim hodanjem. U svakom slučaju svladavaš uspon, a to je ipak napredniji pokret nego što ga većina osoba poduzima na svojim treninzima u fitness centru. Kao što već znaš i što će ti svaki trener potvrditi, jednom kad neku vježbu radiš s lakoćom, trebaš pojačati intenzitet.  

Još jedan mogući razlog zbog kojeg se zadišeš dok se penješ uz stepenice je ako ozbiljno treniraš, primjerice za maraton ili polumaraton. "Naime, ako svom već napornom treningu dodaš penjanje uz stepenice ti svoj aerobni trening (trčanje), kombiniraš s treningom snage (penjanje uz stepenice), a to će te čak i ako si u izvrsnoj formi ostaviti bez daha", objašnjava Jason Fitzgerald trener trčanja.

Samo uz prethodno zagrijavanje

Fitness trener Branimir Vajda pojašnjava kako je  kod penjanja po stepenicama vrijeme potiska stopala produženo radi podizanja tijela i sile su u zglobovima puno veće nego kod hodanja ili trčanja. ''Rad na stepenicama zahtjeva veliku energetsku potrošnju i brzo podiže puls pa bi stoga zagrijavanje trebalo trajati minimalno 20 minuta. Predložio bih da se u treningu sa stepenicama prvo napravi lagano trčanje po ravnoj podlozi, zatim ubrzanje i vježbe dinamičkog istezanja. Također su važne i vježbe snage koje možeš koristiti na stepenicama.''

Vajda savjetuje da vježbe prvo napraviš na ravnoj površini kako bi kvalitetno zagrijala tetivno zglobni aparat. ''Zagrijavanje je bitno kako bi kvalitetno podigla globalnu i lokalnu cirkulaciju u cilju prevencije ozljeda mekanih tkiva i smanjenju perioda regeneracije nakon treninga visokog intenziteta'', pojašnjava trener Vajda. Naime, svaki trening visokog intenziteta zahtjeva i duže periode odmora tijekom kojih moraš paziti na prekomjerno znojenje, ali i hlađenje tijela pa zato treningu prilagodi i odjeću.

Trener Branimir Vajda dio je stručnog tima Mršavimo zajedno kluba. Učlani se u Klub i imat ćeš priliku postaviti pitanje treneru za preporuku najboljeg treninga mršavljenja za tebe. 


Pratite Cafe.ba putem aplikacija za Android i iPhone i društvenih mreža FacebookTwitter.

Komentari
Ostavite komentar
Svako širenje mržnje na portalima zakonski je kažnjivo.
Komentari koji sadrže vrijeđanje, psovke, i vulgarane riječi biće izbrisani.


× Početna Najnovije Najčitanije Vijesti Sport Magazin Nauka i tehnologija Zvijezde i tračevi Muzika Film i TV Auto moto Lifestyle Zabava Gradovi Tekstovi pjesama Oglasi