Naučnici iznenađeni novim detaljima o Mjesecu

08.08.2016 u 18:04 h 0

Naučnici iznenađeni novim detaljima o Mjesecu

Kineska lunarna sonda Chang'e-3 u protekle dvije i po godine je prikupila veliku količinu podataka i fotografija s Mjeseca. Neki detalji iznenadili su i same naučnike.

Prvi kineski rover u svemiru, Yutu, sletio je na Mjesec 14. decembra 2013. godine i još uvijek uspješno radi što je dosadašnji rekord, odnosno najduži boravak jedne takve sonde na površini Mjeseca, javlja AP.

Trenutno je Yutu ušao u svoj period mirovanja nakon 33 radna lunarna dana, odnosno 462 zemaljska dana, tokom kojih je opet prikupio veliku količinu podataka.

Chang'e-3 je, uz pomoć najmodernije tehnologije, napravio prvu geološku kartu Mjeseca koja je važna naučna osnova za pogled u njegovu evolucijsku istoriju kao i istraživanje njegovih resursa. Karta prikazuje geološku strukturu 330 metara ispod površine Mjeseca, a otkriven je i novi kamen - mjesečev bazalt.

Radar na Yutuu otkrio je tri sloja bazalta pod zemljom, a samo je najgornji sloj debeo 195 metara.

"To znači da su tamo do prije dva miliona godina bile velike količine magme koja je eruptirala i da je aktivnost magme trajala duže nego što smo mislili", kazao je naučnik s Instituta za geologiju i geofiziku Lin Yangting.

Osim toga, pokazalo se i da je mjesečevo tlo dublje, gotovo dvostruko od onog što su govorili prijašnji podaci.

Teleskop je donio i najnovije podatke o količinama vode na Mjesecu i po prvi put je dokazano - tamo nema vode.

"Mjerili smo ima li vode na površini Mjeseca i iznad nje i dobili smo toliko male vrijednosti, što je i u skladu s očekivanjima stručnjaka da tamo nema dragocjene tekućine za ljude", pojasnio je Wei Jianyan, naučnik sa Nacionalne opservatorije Kine.

Kina je treća zemlja, nakon SAD-a i Rusije, koja je izvela ovakvu svemirsku misiju na Mjesecu, piše Reuters.

Izvor: slobodnaevropa