Naučnici odabrali 20 ''zemljolikih'' planeta koje bismo mogli da naselimo

Izvor: Novosti     04.08.2016 u 18:38 h 0

Naučnici odabrali 20 ''zemljolikih'' planeta koje bismo mogli da naselimo

Van Sunčevog sistema odabrano je 20 planeta koje bi mogle da budu pogodne za život. Izbor je napravljen pomoću analize snimaka Keplerovog teleskopa.

Stručnjaci sa Državnog univerziteta San Franciska su na osnovu snimaka teleskopa Kepler, od više stotina planeta sa adekvatnom temperaturom, postojanjem vode na površini i optimalnom udaljenošću od zvijezda oko kojih gravitiraju izabrali 20 za koje smatraju da bi bile odgovarajuće za održanje živog svijeta.

Ove planete su izabrane jer imaju stjenovitu površinu.

"Postoji veoma malo resursa za izučavanje planeta koje nalikuju Zemlji, ali smo uspjelida suzimo izbor na osnovu temperatura, oblika reljefa i udaljenošću od zvijezda. Ovi preliminarni rezultati su veoma važni, jer se očekuje otvaranje novih, naprednih teleskopa kao što je 'Džejms Veb' teleskop", izjavio je šef astronomskog tima Stiven Kejn.

Otkriće ovih planeta ne znači da bi ljudi tamo mogli slobodno da se kreću.

"Ako pogledamo Zemlju od prije tri milijarde godina, tamo ne bi moglo da se preživi, jer nije bilo kiseonika. Ove otkrivene planete vjerovatno nisu mjesto gdje bi mogli da sletimo i skinemo kacige, ali su vjerovatno mjesta gdje bi mogao da uspijeva život u različitim oblicima", rekao je Kejn.

Među planetama kandidatima je Kepler 186-f, otkrivena u aprilu 2014. Ona je približno iste veličine kao Zemlja, a rastojanje na kojem se nalazi od svoje zvijezde je jednako rastojanju Zemlje od Sunca.

Sljedeći korak u istraživanjima će biti približnije snimanje i preciznija analiza podataka o "zemljolikim" planetama.

"Broj planeta koji nalikuje zemlji navodi na razmišljanje da postoji vjerovatnoća da život tamo postoji", rekao je koautor istraživanja Majkl Hil.

Ovo istraživanje je trajalo tri dodine i u njemu su učestvovali NASA, Univerzitet Harvard, Univerzitet Bordo iz Francuske i još šest univerziteta iz SAD.