Otkrivena još jedna patuljasta planeta u Sunčevom sistemu

Izvor: Nezavisne novine     12.07.2016 u 12:45 h 0

Otkrivena još jedna patuljasta planeta u Sunčevom sistemu
FOTO: Nezavisne novine

Naučnici su otkrili još jednu patuljastu planetu u Sunčevom sistemu i to zahvaljujući teleskopu kojim se služe Kanada, Francuska i Havaji.

"Ledeni svjetovi poslije Neptuna mogu da nam kažu nešto više o nastanku gasovitih planeta. Oni će nam omogućiti da sastavimo istoriju Sunčevog sistema”, kaže Mišel Banister sa Univerziteta Viktorija u Britanskoj Kolumbiji.

“Međutim, gotovo svi ledeni svjetovi su vrlo mali i blijedi. Uzbudljivo je pronaći neki koji je dovoljno veliki i svjetao da možemo detaljno da ga proučavamo”. Planetoid RR245 ima oko 700 kilometara u prečniku i jednu od najvećih orbita za jednu patuljastu planetu – njemu je potrebno čak 700 godina da obiđe krug oko Sunca!

Smatra se da u Kojperovom pojasu ima oko 200 patuljastih planeta, mnoštvo kometa, ledenih stijena i drugih objekata koji kruže oko Sunca. Samo pet objekata iz ove oblasti – Cerera, Pluton, Haumea, Makemake i Erida – dosad su dovoljno proučeni da se mogu uklopiti u klasifikaciju patuljastih planeta.