Naučnici imaju dokaz da postoji ŽIVOT POSLIJE SMRTI

Izvor: Blic     27.06.2016 u 21:18 h 0

Naučnici imaju dokaz da postoji ŽIVOT POSLIJE SMRTI

Ljudi su se oduvijek pitali da li postoji život poslijesmrti, a sada su naučnici otkrili da geni nekih životinja “žive” čak četiri dana nakon što su uginule.

Štaviše, neki geni, uključujući i one koje učestvuju u stvaranju embriona, ali i one koji se dovode u vezu sa rakom, aktivirali su se ili su postali aktivniji tek poslije smrti eksperimentalnih životinja.

Naučnici se nadaju da će im ovo istraživanje pomoći u nastojanju da smanje opasnost od raka koja raste poslijetransplantacije organa, ali i da će zahvaljujući novim saznanjima forenzičari lakše moći da utvrde kada je žrtva ubijena.

Profesor Piter Nobl sa Univerziteta Vašingtona u Sijetlu izjavio je za magazin “Sajens” da je reč o “eksperimentu iz radoznalosti kako bismo vidjeli šta se događa kada umremo”.

“Mislimo da možemo mnogo toga da saznamo o životu analizirajući smrt”, dodao je on.

U novom istraživanju naučnici su analizirali šta se događa sa više od 1.000 gena u miševima i ribama zebricama nakon što uginu. Oni su pratili promjene na genima četiri dana nakon smrti zebrica i dva nakon smrti miševa.

“Naša studija je pokazala da se ekspresija stotina gena povećala nekoliko sati poslijesmrti, dok se kod nekih povećala i više dana poslijesmrti organizama”, kaže Piter Nobl. Budući da se ekspresija gena povećala i kod zebrica i kod miševa, logičan je zaključak da će sličan fenomen postoji i kod drugih višećelijskih oblika života.

Neki od gena u studiji učestvuju u stimulaciji imunološkog sistema ili borbi protiv stresa, dok su neki učestvovali u stvaranju embriona, ali su “mirovali” nakon rođenja jedinke.

“Zapanjujuće je što su se geni za razvoj aktivirali poslije smrti”, kaže profesor Nobl.

Autori studije kažu da se za utvrđivanje trenutka smrti koriste brojni biološki, hemijski i fizički pokazatelji, ali da bi promjene na genima mogli da pomognu da se “utvrdi koliko je tačno vremena prošlo od smrti”.