Cafe.ba
Za vaš uređaj je dostupna aplikacija
Instaliraj

5 lica stresa

Lifestyle

Izvor: Cosmopolitan.hr     29.05.2016 u 18:12 h 0

5 lica stresa
FOTO: pixabay.com

Sve vam ide na živce, planete u sekundi, imate energije kao da ste pet dana tulumarili i sad se vucarate po stanu kao prebijena mačka, a onih pet kila na trbuščiću ne možete istopiti ni najžešćim treningom? Znamo tko bi mogao biti glavni krivac – hormon kortizol, a znamo i kako ga nokautirati!


Kortizol. Priznajte, naziv vam zvoni, ali ga ne možete baš smjestiti jer uvijek ide u kombinaciji s adrenalinom. Ali dok adrenalin zvuči pomalo seksi, iako nam se nekad noge odsijeku kad ugledamo bivšeg, popnemo se visoko, visoko da bismo skočili bungee jumping i srce nam tuče ko ludo, kortizol je neki bezvezni rođak koji uporno dolazi i ništa živo ne radi, osim što zbog njega gomilamo masnoće oko struka, zar ne? A sada duboko udahnite i smirite razinu adrenalina i kortizola u krvi jer krajnje je vrijeme da vas upoznamo i s tim mrskim i dosadnim rođakom. Nećemo odmah biti nepravedni jer da nema kortizola, teško da bismo preživjeli sve te napade lavova, tigrova, bivših, šefova, slučajnih bezobraznih prolaznika ili napornih dejtanja.

Kortizol je hormon stresa koji luči naša nadbubrežna žlijezda, a po sastavu je steroidni hormon i pomaže nam kada trebamo zapeti u nečemu ili kada se tijelo treba samo obraniti od upale ili napada. No problemi nastaju kada se njegova ravnoteža poremeti i kada se u stresnim situacijama počinje previše ili premalo lučiti. Nuspojave su loš ten, nesanica, oslabljeni imunološki sustav, visoki krvni tlak, napadi vučje gladi i šlaufi oko struka koje ponekad imaju i super mršave cure.

Za razliku od adrenalina, on ne reagira na prvu i treba mu 20-30 minuta nakon stresne situacije da se izluči u krv, ali kad se jednom pojavi u neadekvatnoj mjeri, jao si ga nama. Kako bi to izgledalo da nam je tijelo automobil? Zamislite da ste ugledali super frajera koji brzo vozi u traci do vaše i – što činite? U želji da ga stignete, trebate nagaziti na gas pa vozite 180 km/h, a kako je to nemoguće, stišćete na adrenalin i kortizol sve dok ne postignete brzinu od 130 km/h. I onda vozite iznad svojih mogućnosti, a kad utrka završi, teško vam je vratiti se na za vas idealnu brzinu od 50 km/h. Iako je film “Brzi i žestoki” jako uzbudljiv, smatramo da takve kaskaderske vratolomije treba prepustiti profesionalcima, a vaš dragocjeni organizam čuvati i maziti kao najskupocjenije vozilo. Kako? Doznajte koji ste kortizolski tip te rješenje kako stati na gas ili kočnicu koje će vašu razinu stresa dovesti na idealnu mjeru. Žurite polako, taman da sve stignete, brrrrrm...

Tip 1
Mimoza

SIMPTOMI

1. Bez energije ste i nemotivirani

2. Stalno kukate i žalite se na nepovoljnu životnu situaciju

3. Noćni napadaji gladi i enormna želja za čokoladom

4. Nesanica koja počinje u tri u noći

5. Neprestana potreba za snom i odmorom

6. Korak do depre i bediranja

ŠTO ČINITI?

Znamo, ponekad vam je toliko loše da vam i vlastito neraspoloženje ide na živce. A zašto ne biste promijenili ploču, zbacili pokrivač s kreveta, izašli i počeli se baviti sportom. Zašto? Zato što će vaše tijelo tako brže od najslađe čokolade početi proiz­voditi hormon sreće serotonin koji vam je itekako potreban. Ako baš niste sportski tip, pomoći će i 30-minutna šetnja u vrijeme pauze za ručak. A kad se vratite kući, obavezno upalite sva svjetla kako biste dobili simulaciju ljetnog sunca. Lezite pod lampu, zatvorite oči i zamišljajte da ste na plaži. Prije spavanja skoknite u more, pardon u kadu, u koju ste prije toga ubacili miris lavande te eterično ulje nerolija i uživajte.

ŠTO JESTI?

Što vas čini umornim? Nedostatak vitamina D i niska razina željeza u krvi pa zato u jelovnik obavezno uvrstite crveno meso, ciklu, špinat i vitamin D, a protiv malaksalosti pijte puno čaja od kantariona.

Tip 2
Bijesni Ris

SIMPTOMI

1. Vaš stil vožnje mogao bi se opisati kao riskantan i sulud

2. Ne znate kada stati s alkoholom

3. Imate kratak fitilj i brzo planete

4. Dnevno se iživcirate svakih sat vremena

5. Naginjete visokom tlaku

6. Problemi sa žgaravicom, srcem, česte infekcije grla

7. Mast vam se gomila iznad pupka

ŠTO ČINITI?

Svijet je zadesio tsunami, sve veze su prekinute, pijavica vam se približava, a vi ste skulirani i držite sve konce u rukama. E, sad, umjesto da nakon takvog radnog dana odete u teretanu, zašto ne biste stali na loptu i malo usporili. Što kažete da jednom isprobate meditativne sportove i opuštajuće tehnike disanja koje će vam sniziti tlak. I bez brige, i dalje ćete biti žena zmaj. Uostalom, ako fokusirate svu tu energiju samo na jednu stvar koju radite, bit ćete puno učinkovitiji.

ŠTO JESTI?

Pružite potporu svojoj jetri i žuči tako što ćete u prehranu uvrstiti sikavicu, artičoku i radič. Na vašem bismo mjestu u širokom luku zaobilazili fastfood jer zasićene masti koje sadrže takve namirnice mogu samo potpaliti vašu agresiju.

Tip 3
Napuhana Riba

SIMPTOMI

1. Nakon svakog obroka napušete se kao balon

2. Problemi s probavom i bolovi koji se pogoršavaju u stresnim situacijama

3. Nemate toleranciju na laktozu i gluten

4. Često se debljate na sredini trupa

5. Pod stresom biste potamanili sve što počinje s “čoko”

6. Patite od užasnih migrena

ŠTO ČINITI?

Da pogađamo? U razredu ste uvijek imali uredno počešljanu kosu, a u knjižici sve petice i sve ste uvijek rješavali bez mana i prvi? Hm, mislimo da je krajnje vrijeme da naučite reći “ne” umjesto da uvijek podmećete svoja nejaka pleća. Kako to izvesti? Za početak, skinite pjesmu svojih mama ili baka Ive Robić s YouTubea koja ide “Morgen, morgen” i naučite da svijet neće propasti ako nešto ne dovršite danas. Ako naučite progovoriti o svojim problemima umjesto da ih gutate, i vaš će se želudac prestati buniti i rasti.

ŠTO JESTI?

Pokušajte barem dva-tri puta tjedno zaboraviti na šećer i bijelo brašno pa ćete se možda uspjeti izvući iz začaranoga kruga, a vaši će se kilogrami otopiti sami od sebe. Uvrstite li u prehranu i malo probiotika, đumbir i kurkumu, rezultati neće izostati. Ako i dalje ne vidite pomake, svakako napravite test intolerancije na hranu.

Tip 4
Nervozna Jegulja

SIMPTOMI

1. Neprestano ste napeti i u niskom startu

2. Nemate ni sekunde mira

3. Plahi ste kao zec

4. Teško vam je usnuti

5. Hiperaktivni ste i dani bez akcije vam teško padaju

6. Osjećate se iscrpljeno i bez energije

7. Nestrpljivi ste i često mijenjate raspoloženja

8. Smetaju vam buka, svjetlo, gomila ljudi

9. Nemate apetit

ŠTO ČINITI?

Vi ste zapravo prava super žena samo, nažalost, vaš kostim nema baš najčvršće končiće, pardon živce, pa vam treba dobro uzemljenje. Pokušajte redovito jesti, spavati i nemojte se previše naprezati, čak ni u sportu. Kada sljedeći put primijetite da vam živci titraju, koncentrirajte se na stopala i vrtite malo palčeve na nogama u krug, to će vas prizemljiti. Prije spavanja uzmite malo magnezija jer će vam opustiti i mišiće i živce pa ćete zaspati kao beba. A ako se stanje ne poboljšava, nemojte posezati za sedativima nego za homeopatijom, primjerice preparat Neurodoron izvrstan je protiv stresa. Eto, tako ćete biti power woman u pravom kostimu.

ŠTO JESTI?

Toliko ste osjetljivi da vaš organizam loše reagira na sve štetne umjetne tvari, posebice na teške metale koji se talože u tuni, a potom i u vašim bubrezima. Na vašem bismo mjestu radije kupovali organski uzgojeno povrće i što češće jeli povrće za detoksikaciju kao što su korijander, češnjak i dragušac, kuhali sami i jeli u miru, ommm...

Tip 5
U Grču

SIMPTOMI

1. Težite savršenstvu

2. Oscilira vam težina i neprestano ste na nekoj vrsti dijete

3. U stresnim situacijama posežete za ugljikohidratima kao što su kolači, tjestenina i bijeli kruh

4. Imate problema s aknama, ekceme, psorijazu ili crvene mrlje

5. Problemi s leđima i zglobovima

6. Imate slabi imunološki sustav, često ste prehlađeni, imate bolove u zglobovima ili herpes

ŠTO ČINITI?

A što kažete da na tren zaboravite svoj perfekcionizam i postanete, ma neee, nismo mislili lijenčina nego kuler. Priuštite si tretmane opuštanja u kojima ćete uživati kao što su masaža, wellness, pecanje ili se počnite baviti nekim sportom bez želje da odmah osvojite zlato na Olimpijadi. Uostalom, i kreativni hobi kao što je glazba ili ples može drastično smanjiti razinu kortizola u krvi.

ŠTO JESTI?

Stres je glavni neprijatelj imunološkog sustava, a najbolje ćete ga nabildati s puno povrća i kvalitetnih bjelančevina. Ako nemate vremena za zdravu prehranu, možete se tu i tamo prošvercati s multivitaminskim preparatima s puno cinka, vitamina A, C, D i E.


Pratite Cafe.ba putem aplikacija za Android i iPhone i društvenih mreža FacebookTwitter.

Komentari
Ostavite komentar
Svako širenje mržnje na portalima zakonski je kažnjivo.
Komentari koji sadrže vrijeđanje, psovke, i vulgarane riječi biće izbrisani.


× Početna Najnovije Najčitanije Vijesti Sport Magazin Nauka i tehnologija Zvijezde i tračevi Muzika Film i TV Auto moto Lifestyle Zabava Gradovi Tekstovi pjesama Oglasi