Naučnici: Postoji veza između mobilnih telefona i raka mozga

Izvor: B92     28.05.2016 u 09:36 h 0

Naučnici: Postoji veza između mobilnih telefona i raka mozga

Jedna velika studija pronašla je vezu između upotrebe mobilnih telefona i šansi za oboljevanje od raka. Izvještaj naučnika rezultat je studije koju je naručila vlada SAD i značajna je prekretnica u dugoj debati o bezbjednosti mobilnih telefona.

Istraživači Nacionalnog toksikološkog programa SAD izložili su mužjake pacova istom tipu radio frekvencija kakve emituju mobilni telefoni. Nakon izloženosti, utvrđena je „niska učestalost“ dva tipa tumora u organizmu životinja – mozga i srca.

Tumori nisu pronađeni kod pacova koji nisu izloženi frekvencijama.

Naučnici su ispitali 2.500 pacova u više intervala tokom dvogodišnje studije. U izvještaju stoji: „Ako imamo u vidu upotrebu mobilnih komunikacija na svjetskom nivou, čak i malo povećanje učestalosti bolesti koja je posljedica izloženosti zračenju može da ima velike posljedice po javno zdravlje“.

Studija je jedna od najvećih i najdubljih analiza povezanosti mobilnih telefona i raka, a američku vladu koštala je više od 25 miliona dolara.

Ron Melnik, bivši istraživač Nacionalnog toksikološkog programa koji je pregledao rezultate, izjavio je za Wall Street Journal: „Mislim da ovo istraživanje ućutkava one ljude koji su tvrdili da nema nikakvog rizika“.

Naučna zajednica je imala oprečna mišljenja na temu o kojoj se raspravlja još od početka devedesetih. Mnoge ranije studije pokazale su povezanost između raka i upotrebe mobilnih telefona, ali su kritikovane zbog metodologije ili suviše malih uzoraka.