Naučnici: Konačno smo otkrili tajnu porijekla života na Zemlji

Izvor: Vesti-online     24.05.2016 u 13:20 h 0

Naučnici: Konačno smo otkrili tajnu porijekla života na Zemlji

Sunce i njegove oluje donijeli su na Zemlju neke od uslova za nastanak i razvoj života, navodi se u studiji objavljenoj u ponedeljak u časopsu ''Nature Geoscience''.

- To je novo objašnjenje porijekla složenih biomolekula - hemijskih jedinjenja u živim organizmima, na Zemlji, u šta je uključeno Sunce, njegove erupcije - rekao je za AFP Vladimir Ajrapetijan, iz Centra Godar američke svemirske agencije NASA, koautor studije.

Zemlja je veoma poseban planeta: njen vazduh sadrži savršenu kombinaciju hemikalija potrebnih za život i njena temperatura je idealna, omogućavajući da voda bude tečna.

Pod pretpostavkom da je Sunce u svojoj "mladosti" bilo aktivno kao mlade zvijezde koje osmatramo danas, Ajrapetijan i njegove kolege proučavali su model uticaja solarnih oluja, žestoke bujice čestica i zračenja s naše zvijezda u svemir, te i u mladu Zemljinu atmosferu.

- Posmatranje mladih zvijezda, poput našeg Sunca u prvih nekoliko stotina miliona godina, ukazuje na to da je naše Sunce imalo burnu prošlost, sa takodje čestim i moćnim erupcijama. Te moćne solarne oluje izbacivale su tokove energije više od hiljadu milijardi puta jače od atomske bombe - rekao je istraživač.

Autori su simulacijom otkrili da naelektrisane solarne čestice ulaze u interakciju sa komponentama atmosfere Zemlje, a molekul azota se pretvaraju u molekularnog azot-dioksida (N2O) i u vodonik-cijanid (HCN).

Vodonik-cijanid tada može da obezbijedi snabdevanje azotom za formiranje aminokiselina, za nastanak proteina i gradivnih blokova života.

Azot-dioksid, gas staklene bašte, mogao je da zagreje površinu Zemlje i dovede je na temperaturi kompatibilnu s tečnim stanjem vode, iako je u to vrijeme Sunce bilo 30 odsto slabije nego sada.

- To ukazuje da je, čak i tada, dok su sudari asteroida i kometa tek snabdevali Zemlju vodom, naša planeta bila naseljiva - zaključio je istraživač i dodao: "To je mnogo ranije nego što smo mislili".

Po naučnoj zajednici, prvi oblici života na Zemlji pojavili su se prije 3,5 milijardi godina.