Foto: Twitter

Drugi zviždač o greškama Boeinga iznenada je umro u SAD

Joshua Dean, bivši revizor kvaliteta za Spirit AeroSystems, dobavljač Boeinga, umro je u Sjedinjenim Državama, piše Seattle Times, pozivajući se na njegove rođake. Dean je bio jedan od prvih koji je tvrdio da je Spirit menadžment navodno ignorisao proizvodne greške u Boeingovom modelu 737 MAX.
 
Dean je imao 45 godina. Kako navodi publikacija, nije imao zdravstvenih problema - muškarac je vodio zdrav način života. Prema rečima Deanove rodbine, on je hospitalizovan prije oko dvije nedjelje zbog problema sa disanjem. Ljekari su mu dijagnosticirali stafilokoknu upalu pluća.

Dean je prvo liječen u bolnici u Wichiti, a zatim je hitno prevezen u Oklahomu. Tamo je stavljen na ECMO aparat, koji cirkuliše i oksigenira pacijentovu krv izvan tijela, a preuzima i funkcije srca i pluća kada pacijentovi organi ne mogu sami raditi.
 
Uprkos medicinskoj pomoći, Deanovo stanje se pogoršalo. Ljekari su bili primorani da mu amputiraju i ruke i noge. Seattle Times navodi da je infekcija počela "iznenada" i da se vrlo brzo proširila. Dvije sedmice nakon hospitalizacije, Dean je preminuo.
 
Joshua Dean pridružio se Spiritu 2019. kao mašinski inženjer. Godine 2020. je otpušten iz kompanije zbog otpuštanja radnih mjesta usred pandemije, a 2021. se vratio u kompaniju kao revizor kvaliteta.
 
U oktobru 2022., Dean je rekao da je otkrio ozbiljan proizvodni nedostatak: mehaničari su nepravilno izbušili rupe u krmenoj tlačnoj pregradi aviona serije MAX. Kada je na ovo pitanje skrenuo pažnju menadžmenta, ništa nije urađeno, tvrdi Dean. Prilikom istog pregleda nije uočio poseban proizvodni nedostatak na spojevima koji pričvršćuju vertikalni rep na trup. Ovaj prekršaj je kasnije otkriven, što je dovelo do prekida u snabdijevanju u fabrici Boeinga i dovelo do Deanove smjene.
 
Godine 2023., Dean je podnio žalbu Ministarstvu rada - nazvao je njegovo otpuštanje "nezakonito" i rekao da je to "odmazda zbog izazivanja zabrinutosti za sigurnost u avijaciji", piše Seattle Times. Čovjek je također podnio žalbu Federalnoj upravi za avijaciju (FAA) navodeći da ga je Spirit koristio "kao žrtvenog jarca i lagao FAA-u o defektima na krmenoj pregradi".
 
“Nakon mog raskida, Spirit AeroSystems [u početku] nije učinio ništa da obavijesti FAA i javnost [o onome što su znali o defektima krmene pregrade]”, objasnio je u svom pismu.
 
Još jedan dojavljivač grešaka u Boeingu, menadžer kontrole kvaliteta aviona Boeing John Barnett, umro je u martu. Kako navodi publikacija, muškarac je pronađen mrtav od prostrelne rane u Južnoj Karolini. Prema vještačenju, izvršio je samoubistvo. Policija još istražuje njegov slučaj, piše The Seattle Times.
 
Jedan od Deanovih advokata, Brian Knowles, u razgovoru za tu publikaciju, rekao je da ne želi da spekuliše o bliskom vremenu i okolnostima smrti dvojice doušnika. “Potrebni su uzbunjivači. Oni identifikuju nepravde i korupciju u javnom interesu. Potrebno je mnogo hrabrosti da se suprotstavi njima. Ovo je težak splet okolnosti”, dodao je.
 
Incidente sa avionima Boeing

U decembru 2023., američka Federalna uprava za avijaciju prijavila je kvar u avionu Boeing. Sama korporacija je preporučila aviokompanijama da pregledaju avione 737 MAX jer bi vijak u njihovom upravljačkom sistemu mogao biti labav. Dionice Boeinga pale su za 1,2 posto na vijestima, navodi AFP.
 
U noći 6. januara 2024. Boeing 737 MAX 9 Alaska Airlinesa leteo je iz Portlanda za Ontario. Nakon što je avion dostigao visinu od oko 5 hiljada metara, otpao je čep za izlaz u slučaju nužde.
 
Na brodu je bio ukupno 171 putnik i šest članova posade, niko od njih nije povrijeđen. U trenutku kada se incident dogodio, putnici još nisu otkopčali pojaseve, što je takođe pomoglo da se spriječi katastrofalan ishod, piše CNN.
 
Američka Federalna uprava za avijaciju (FAA) objavila je 6. januara obustavu rada 171 aviona Boeing 737 MAX 9 Agencija je navela da se avionima ovog modela može dozvoliti da lete samo nakon što prođu odgovarajući pregled.
 
Boeingova inspekcija je otkrila da su mnogi avioni 737 MAX 9 imali nepropisno instalirane poklopce poklopca, što je navelo vlasti da pokrenu širu reviziju. Kao rezultat toga, kompanija nije prošla 33 od 89 inspekcija tokom ispitivanja koje je sprovela Federalna uprava za avijaciju, navodi list New York Times, koji je došao do dokumenata vezanih za inspekciju .
 
Između ostalog, The Seattle Times dodaje da je nakon incidenta u januaru koji je skrenuo novu pažnju "na nedostatke kvaliteta u Spiritu", jedan od bivših kolega Joshue Deana u Spiritu potvrdio je neke od njegovih tvrdnji.
 
U aprilu 2024., Boeing inženjer Sam Salehpour, koji je radio za kompaniju od 2020. do početka 2022. godine, podnio je žalbu američkim federalnim regulatorima navodeći da je korporacija ignorirala probleme kvaliteta i sigurnosti u proizvodnji svojih problematičnih aviona 787 Dreamliner.
 
Prema Salehpourovoj izjavi, 2021. godine primijetio je kako Boeing koristi kratke rokove za sklapanje 787, što je rezultiralo prekomjernim opterećenjem na kritičnim spojevima i isprekidanim burgijama između spojeva na više od 1.000 aviona. Čovjekovi advokati kažu da je greške teško otkriti, ali skraćuju vijek trajanja aviona.
 
"Ne radim ovo zato što želim da Boeing propadne, već zato što želim da oni uspiju i spriječe nesreće", objasnio je Salehpour.
 
Boeing je sa svoje strane saopštio da su tvrdnje neistinite, a kompanija je sigurna u sigurnost aviona. Osim toga, predstavnici korporacije su napomenuli da su ova pitanja već bila pokrenuta i da su „ispravno riješena“.
 
"Analiza [Federalne uprave za vazduhoplovstvo] potvrdila je da ovi problemi ne predstavljaju nikakvu zabrinutost za bezbednost i da će letelica imati životni vek od nekoliko decenija", saopštila je kompanija.
Pratite Cafe.ba putem društvenih mreža FacebookTwitter, Instagram i VIBER zajednice.
Tagovi

Vaš komentar


Komentari ( 0 )