UTICAJ KOFEINA NA ORGANIZAM Kada trebate popiti zadnju dnevnu kafu da biste dobro spavali

Rob van Dam, nutricionista, objasnio je kada je u danu mudro konzumirati kofein, šta je previše i zašto djeluje drugačije na svakoga od nas.

FOTO: Cafe.ba

Pitanje kada bi trebalo da prestanemo da pijemo kafu kako bismo uveče dobro spavali, dosta je teško. To je zato što mnogi različito reaguju na kofein. Ako doživljavate tremore, odjednom se osjećate nervozno i puls vam se ubrzava, to bi moglo da znači da ste pretjerali i da će vam san biti poremećen. Kako bi znali kada je vama posljednje vrijeme u danu kada bi smjeli da unosite kofein u organizam, najbolje je da eksperimentišete pa ćete saznati šta je posljednja granica baš za vas rekao je nutricionista, prenosi B92.

Kaže da naš način života dosta utiče na to kako će kofein djelovati na nas.

– Na primjer, pušači metabolišu kofein u jetri duplo brže nego nepušači. To znači da, ako pušite,vjerovatno ćete moći i kasnije da pijete kafu, a da vam to ne ometa san uveče. Drugi faktor je ako kao žena koristite oralnu kontracepciju, tada vam treba duplo duže za metabolizovanje kofeina, tako da onda posljednju kafu treba da popijete što ranije u danu. Osim toga, ulogu igra i genetika – objasnio je.

Kaže da je preporučena količina kofeina u danu oko 400 miligrama ili manje te oko 200 miligrama odjednom.

– Kofein vas podigne i čini vas budnijima pa može biti koristan za ljude koji obavljaju rutinske zadatke. Na primjer, ako morate dugo da vozite noću, ili ako dugo zurite u ekran na kojem se ništa uzbudljivo ne događa. No, to nije potrebno svima, mnogi mogu bez problema izgurati dan bez kafe – rekao je Dam.

U posljednje vreme ljudi su zabrinuti zbog toga kako kofein utiče na rak i kardiovaskularne bolesti, ali istraživanja ohrabruju kako ne postoji značajan rizik zbog konzumacije kofeina.

– Znači, ako kofein konzumirate umjereno i nemate neke alarmantne nuspojave, nemate zbog čega da se brinete – zaključio je.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram