Renault planira veći električni automobil

Renault nastoji da na tržište dovede električni automobil većih dimenzija od svog modela Zoe, kako bi se nosio s konkurencijom na rastućem evropskom tržištu električnih automobila. Nagađa se da im je cilj automobil koji bi mogao da parira Volkswagenovom ID.3 i Teslinom Modelu 3.

FOTO: N.N


U tom smislu će im vjerovatno pomoći njihov japanski partner Nissan iz alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi, koji već ima dovoljno iskustva s električnim automobilom Leaf, piše Tportal.hr.


Automobil bi mogao da se proizvodi na zajedničkoj platformi, izjavio je Emmanuel Bouvier, komercijalni direktor Renaultove kompanije za proizvodnju električnih automobila.


"Radimo na razvoju asortimana naše linije kako bismo pokrili sve segmente električnim automobilima", rekao je Bouvier za Bloomberg, dodavši da će novo vozilo takođe biti izvedeno iz postojećeg modela. "Prerano je reći da ćemo biti konkurencija vodećoj Tesli, ali planiramo da pokrijemo veći udio na tržištu", rekao je Bouvier.


Renault i Nissan su rano ušli na tržište električnih automobila velikih proizvodnih serija modelima Zoe i Leaf, ali ovi modeli dijele malo komponenti, a naročito platformu, što je osnovni preduslov za smanjenje visokih proizvodnih troškova.


Izgledima za automobilsko partnerstvo u zajedničkoj proizvodnji novih modela električnih automobila nije pomogla ni afera s bivšim predsjednikom alijanse Carlosom Ghosnom, a koja je naglasila probleme u partnerstvu starom dijve decenije.


Proizvođači automobila brzo proširuju svoju ponudu električnih automobila kako bi održali korak sa strožim standardima emisija na globalnom nivou. Dok prodaja raste, vozila s punom električnom energijom ostaju nišni proizvod s još uvijek neodlučnim kupcima zbog ograničenog dometa vozila i nedovoljnog broja stanica za punjenje. Ali, to bi moglo ubrzo da se promijeni nizom novih pristupačnih modela koji stižu u salone, poput malenog gradskog automobila Peugeot 208 i ID.3, koji će se prodavati po cijeni od oko 30.000 evra.


Renault takođe radi na pristupačnijem vozilu, rekao je Bouvier. K-ZE je niskobudžetni automobil namijenjen tržištu Kine, a koji se dijelom bazira na indijskom modelu Kwid, mogao bi na kraju da se upotrebi za izradu evropskog potpuno električnog vozila, rekao je Bouvier.


Očekuje se da će potražnja za novim modelom Zoe od 24.000 evra biti velika, rekao je Bouvier, a Renault slijedi planove za uvođenje osam električnih modela u svoju liniju do 2022. godine. Prethodni planovi alijanse iz 2017. godine su najavljivali 12 novih električnih automobila do 2022. Renaulta, Nissana i Mitsubishija.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram