Connect with us

Zabava

RADITE PAMETNIJE, A NE NAPORNIJE Kako da nadmudrite predanu konkurenciju

Published

on

Ideja da bi trebalo raditi inteligentnije, a ne napornije, nije nova. Međutim, stvari se komplikuju kada želimo da analiziramo razlike između pametnog i napornog rada. Svi znamo šta znači naporan rad: posvećujete sate i sate poslu kojim se bavite, počinjete rano, pre svih, i ostajete do kasno, kada su vaše kolege već uveliko kod kuće.

Definisati razlike između inteligentnog i napornog rada nije lako, ali “qz.com” se potrudio da ukaže na neke elemente pametnog rada. Što više njih budete uključili u vašu strategiju, to će rezultati biti bolji.

1. Upoznali ste sistem i područje u kome radite

Vi niste ništa drugo nego biološki sistem koji radi u okviru većih društvenih sistema. Što bolje budete razumeli sisteme u kojima delujete, to ćete uspešnije upravljati njima i izvući korist za sebe.

Vi ste samo biološki sistem koji radi u društvenom sistemu

Foto: ReutersVi ste samo biološki sistem koji radi u društvenom sistemu

Mnogi preduzetnici žele da privuku novac privatnih investitora i fondova za finansiranje rizika, ali samo 50 odsto njih uspeva u tome. Oni koji su uspeli obično su upoznali sistem upravljanja rizikom mnogo pre nego što su izneli svoje ideje. Oni znaju kako ti fondovi funkcionišu i kako rade privatni finansijeri. Oni analiziraju rizike za ulagače, prpremaju investicioni materijal i razgovaraju sa investitorima samo ako znaju da imaju dovoljno materijala da im pokažu. Preduzetnici koji ne razumeju sistem idu s konferencije na konferenciju, iznose svoje ideje, ne privlače interesovanje i ne uspevaju da uspostave kontakte.

2. Znate šta želite

Uspešni pojedinci imaju jednu zajedničku karakteristiku: znaju šta hoće. Od samog početka imaju vrlo jasnu sliku konačnog cilja. To isto važi i za inteligentne radnike. Budući da znaju šta žele, mogu da razviju strategiju mnogo lakše i naprave bolji izbor.

3. Pružate resurse koji su ograničeni, a veoma traženi

Foto: facundo arrizabalaga / EPA;

Biti pametan radnik znači biti u poziciji u kojoj su vam dostupne brojne opcije i prilike. Više mogućnosti i prilika znači slobodu, brže napredovanje, više klijenata i više novca. Najbolji način da proširite mogućnosti jeste da ponudite resurse koji su veoma traženi, ali ograničeni. Ljudi koji kombinuju pravo tržište s pravim sposobnostima pobeđuju.

4. Pažljivo birate prave prilike

Ponekad se događa da se ljudi izgube u mnoštvu prilika koje im se pružaju tokom karijere. Inteligentni radnici biraju prilike i ne prihvataju prvo što im se ponudi. Odbijanje ponude njima ne predstavlja problem. Strpljivi su i čekaju pravu priliku, koja podrazumeva mali rizik i potencijalno veliku zaradu.

5. Usredsređeni ste na stvaranje, isporuku i čuvanje vrednosti

Inteligentan rad znači da razumete da postoje samo tri delatnosti koje su zaista važne da biste ostvarili najveći mogući uspeh. Prva je stvaranje vrednosti (inovacija), druga je isporuka vrednosti (marketing), a treća čuvanje vrednosti (fakturisanje).

Ljudima koji naporno rade utvrđivanje prioriteta nije jača strana – oni samo žele da obave sav posao. Nasuprot tome, inteligentni radnici ne brinu o tome šta bi “trebalo” da urade, već se usredsređuju na zadatke koji donose najveću dugoročnu korist.

6. Prenosite deo zadataka drugima

Činjenica da pokušavate da sve uradite sami, pre svega zato što mislite da ćete to uraditi bolje od drugih, najveća je prepreka na putu do inteligentnog rada. Ako tako razmišljate, nikada nećete moći da se usredsredite na stvaranje i isporuku najveće vrednosti, već će vas perfekcionizam terati da raditi napornije, a ne pametnije. Imajte na umu da je perfekcionizam neproduktivna kognitivna greška.

Ako želite da radite pametno, morate da naučite da podelite zadatke. Posmatrajte tuđe vreme kao beskonačan resurs koji vam je na raspolaganju, polazeći od pretpostavke da umete da ih inspirišete, motivišete i vodite, ili imate dovoljno novca da ih platite.

7. Stvarate mrežu kontakata i tražite pomoć

Čime god da se bavite, velika je verovatnoća da će vam biti potrebna pomoć različitijih ljudi zaposlenih u oblastima i na radnim mestima kojima želite da pristupite. Inteligentni radnici vrlo dobro znaju da kontakt sa odgovarajućim menadžerom ili HR koordinatorom može da mu uštedi godine napornog rada. Zbog toga oni veoma vešto uspostavljaju mreže kontakata i tačno znaju kome treba da se obrate da bi maksimalno uvećali vrednost svog proizvoda.

Pametnim radnicima nije nikakav problem da zatraže pomoć i brzo će i sami ponuditi pomoć drugima kako bi ostavili dobar utisak. Budite sebi na prvom mestu, ali ne budite sebični. Uvek ćete morati da sarađujete s drugima, bez obzira na oblast u kojoj radite, a najbolje ćete proći ako prema vama gaje simpatije.

Advertisement

Popularno