Puno žalbi zakupaca obale, ugostitelja i turističkih radnika uoči sezone

Opština Herceg Novi pomoći će zakupcima privremenih objekata u zoni morskog dobra. To je saopšteno na sastanku predstavnika lokalne samouprave i preduzeća čiji je osnivač opština sa ugostiteljima i turističkom privredom. Hercegnovski ugostitelji kao ključni problem u pripremi sezone ističu veće cijene zakupa, veliki broj inspekcijskih nadzora tokom sezone, brisanje pojedinih privremenih objekata iz plana, ali i kašnjenje Javnog poziva za zakup kupališta od Škvera prema Meljinama, za koji još uvijek nije poznat datum.

Najviše primjedbi i pitanja bilo je na temu čistoće, ali i na temu odluke Ministarstva održivog razvoja i turizma i JP Morsko dobro o uklanjanju privremenih objekata iz zone morskog dobra.

Kako je kazao potpredsjednik Opštine Herceg Novi Miloš Konjević, sastanak je iniciran prvenstveno zbog velikih problema koje zakupci privremenih objekata imaju ove godine.

“Mislim da se najveći problem tiče Morskog dobra, jer su nam šetališta i plaže u zoni morskog dobra. Ušli smo u april, nisu izdati ni ugovori, nisu bili ni tenderi, a uz nove procedure, zakupci i privrednici neće moći početi raditi prije juna. Po zakonu bi od 1. maja trebalo da plaže i terase budu spremne”, kazao je Konjević i poručio da će Opština Herceg Novi i kabinet predsjednika poslati dopise Ministarstvu održivog razvoja i turizma i JP Morsko dobro kako bi iznašli adekvatno rješenje.

Konjević je naglasio da odziv na današnji sastanak nije bio veliki, ali da će do početka turističke sezone održati bar još dva sastanka sa ugostiteljima i turističkom privredom.

Kako je kazao direktor preduzeća Čistoća, Vladimir Arsić, ugostitelji su sa pravom zabrinuti – početak prošle godine je bio problematičan, a toga ove godine neće biti.

“Napravili smo kompletne pripreme da spremno dočekamo ovu turističku sezonu i odgovorićemo svim izazovima. Radna snaga, koja je evidentan problem cijelog regiona, a ne samo Herceg Novog, je nešto što smo u ovom momentu uspjeli da regulišemo, tako da ćemo i u tom segmentu biti zadovoljni. Spremni smo i tehnički, tu neće biti problema. Ovih dana ćemo završiti nabavku još jednog velikog kamiona za pretovar otpada na Tisovim gredama i time više neće biti nikakvih zastoja u odvoženju otpada”, kazao je Arsić.

Nekim ugostiteljima su stigli veći računi za čistoću, što je rezultat novog cjenovnika, usvojenog u avgustu prošle godine, koji nije bio odmah primjenjen kako bi se izašlo u susret turističkoj privredi.

“Skupština opštine Herceg Novi je usvojila novi cjenovnik, ali on nije drastično povećao cijenu usluga. Radi se o raščlanjenju cjenovne politike, kako bi što korektnije nastupili ka svim privrednim subjektima, u zavisnosti od toga koliko su oni veliki i značajni za ovaj prostor”, rekao je Arsić nakon sastanka sa ugostiteljima.

Kako je nakon održanog sastanka kazao menadžer lokala Al Posto Giusto u Igalu, Dragan Spaić, generalni problem ugostitelja u Herceg Novom prethodnih godina je bila čistoća.

“Na današnjem sastanku smo došli do zaključka da će to ovog ljeta biti bolje. Nisam optimista, ali nadajmo se da će biti tako. Naš objekat nema nekih velikih problema, a ako je suditi po Prazniku mimoze i posjeti koja je bila za to vrijeme, ljetnja sezona će biti bolja nego prošla. Tu skidam kapu Turističkoj organizaciji Herceg Novog i Hercegfestu, a posebno Opštini Herceg Novi, koja je zaslužna za sve ovo što se uradilo”, kazao je Spaić.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram