Kina se odlučila na vlakove koji mogu doseći brzinu 1000 km/h

Kina ponovno nastoji preuzeti vodeću ulogu u novoj svjetskoj utrci i namjerava da njezini vlakovi putuju što brže zahvaljujući magnetskoj levitaciji.

FOTO: logicno.com

Prema kineskom Asia Timesu , iskorištavajući snagu magnetske levitacije, vjeruje se da vlakovi koje Kina namjerava proizvesti mogu doseći brzinu s trenutnih 350 km/h na između 600 i 1000 km/h.

Lokalne novine objavile su krajem prošlog mjeseca da će u Wuhanu, glavnom gradu središnje provincije Hubei, početkom 2020. godine biti postavljene šine magnetske levitacije duge 200 km.

Prema statistikama, rute magistrala velike brzine od 350 km/h između Pekinga i Šangaja i Pekinga i Guangzhoua povećale su stopu rezerviranosti za 82% u proteklom desetljeću. Stoga Kina namjerava izgraditi magnetske vodove za levitaciju u jednom ili dva desetljeća i ublažiti zagušenje prometa na svojim rutama.





 

2002. godine su njemački inženjeri izgradili prvu fazu za ispitivanje magnetske levitacijske linije u Kini, što im je omogućilo razvoj brzine do 430 km/h. Od tada je u Kini izgrađeno više od 30 000 kilometara željezničkih pruga velike brzine, što je najveća svjetska mreža.

Trenutno svjetski rekord brzine vlaka „maglev“, skraćeno od „magnetska levitacija“, pripada Japanu, gdje je u eksperimentalnoj fazi jedno vozilo doseglo brzinu 603 km/h.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram