Connect with us

Svijet

Kako Evropska Unija štiti putnike od bankrota agencija

Published

on

Od 1. jula na snazi nova direktiva koja obezbeđuje još veću zaštitu putnika koji uplaćuju paket-aranžmane.

Evropska unija takođe ima probleme sa turističkim uslugama, a sve više putnika žali se na štete koje su pretrpeli zbog otkazivanja letova ili bankrota turističkih agencija. Zato je početkom ovog meseca počela da se primenjuje nova evropska direktiva koja donosi više zaštite za oko 120 miliona putnika u EU, posebno u paket-aranžmanima, bez obzira na to da li su ih rezervisali u agenciji ili putem interneta. Neke od najvećih novina su u vezi sa otkazivanjima putovanja, ali i zaštiti putnika u slučaju elementarnih nepogoda koje se dogode tokom odmora.

Vera Jurova, komesarka za pravosuđe, potrošače i rodnu ravnopravnost, izjavila je da su ova pravila uvedena jer građani žele da budu u potpunosti zaštićeni čak i u slučaju onlajn rezervacija odmora gde trenutno ima dosta problema.

– Nova pravila o putovanjima u paket-aranžmanima sada su prilagođena digitalnom dobu i novim vidovima rezervacije odmora. Putnici će istovremeno uživati nova prava i biti dobro zaštićeni u slučaju stečaja turističke agencije. Osim toga, novim pravilima biće olakšan posao i turističkim agencijama posebno u prekograničnoj ponudi usluga. Potrošači će ubuduće imati veća prava pri otkazivanju, povraćaju novca i povratka u zemlju u slučaju stečaja agencije ili pravo na smeštaj u slučaju da povratno putovanje nije moguće – izjavila je Jurova.

Ono što bi verovatno i u našem slučaju bilo od velike koristi jeste pravilo po kome je organizator putovanja obavezan da u slučaju da nije moguć povratak putnika u predviđenom terminu obezbedi čak tri dodatna noćenja.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Popularno