Početna Magazin Auto moto Kako bi prošla TOYOTA Corolla 1998 u sudarau sa Aurisom iz 2015.

Kako bi prošla TOYOTA Corolla 1998 u sudarau sa Aurisom iz 2015.

Comments Off on Kako bi prošla TOYOTA Corolla 1998 u sudarau sa Aurisom iz 2015.
0

Koliko je tokom dve decenije unapređena bezbednost automobila, najbolje pokazuje test frontalnog sudara dva vozila istog proizvođača, iz istog segmenta – jednog iz 1998. i drugog iz 2015.

Bezbjednosni standardi novih modela automobila podižu se iz godine u godinu, a veliku zaslugu za to imaju nezavisne institucije koje ispituju bezbednost vozila na “kreš” testovima. Proizvođači na osnovu ocjena koje je zaradio njhov model na testu, ali i na osnovu preporuka koje dobijaju od organizacija kao što je EuroNCAP, poboljšavaju bezbednosne karakteristike, bilo na postojećem modelu prilikom redizajna, bilo na sljedećoj generaciji istog automobila. Rezultat je sve bolja i bolja zaštita putnika u vozilima prilikom sudara.

Kako bi pokazala u kojoj meri je unapređena bezbednost putničkih automobila u poslednjih 20-ak godina, australijska ogranizacija za ispitivanje bezbjednosti novih modela, ANCAP, suprotstavila je na “kreš” testu dvije  Toyote iz istog automobilskog segmenta, koje razdvaja 17 godina. Sa jedne strane našla se Toyota hečbek iz 1998, a sa druge Toyota hečbek iz 2015. (koja se u Evropi prodaje pod oznakom Auris), a rezultat “kreš” testa je bio zapanjujući.

Iako se model iz 1998. u svoje vrijeme smatrao prilično bezbjednim – na testu američke Nacionalne agencije za bezbjednost saobraćaja (NHTSA) dobio je 4 zvjezdice za bezbednost prilikom frontalnog sudara – u poređenju sa savremenim modelom iz iste klase pretrpio je znatno veća oštećenja. Putnička kabina je značajno deformisana, a prednji točak je toliko pomjeren pri sudaru da je dospio u unutrašnjost vozila. Posebna priča je odsustvo vazdušnih jastuka, koji tada nisu bili standard na modelima iz niže srednje klase, zbog čega su putnici bili još više ugroženi prilikom sudara. Sa druge strane, struktura putničke kabine Corolle (Aurisa) iz 2015. gotovo je u potpunosti očuvana, zahvaljujući prednjoj zoni gužvanja koja je amortizovala silu udara, a čvršća konstrukcija i vazdušni jastuci pobrinuli su se za dodatnu zaštitu vozača.

(N.N-B92.net)

 

Komentari su zatvoreni

Preporučujemo

Jaguar kojeg se boje u AMG-u

U segmentu velikih sportskih limuzina s premium predznakom, njemačkim adutima malo ko može…