Connect with us

Auto moto

Inspekcija zatvorila četiri stanice tehničkog pregleda: Dijele potvrde, a auta ni ne vide

Published

on

BANJALUKA – Republička saobraćajna inspekcija je za šest mjeseci ove godine izvršila 134 kontrole stanica tehničkog pregleda u kojima su u 32 slučaja utvrđeni propusti u radu.

U četiri slučaja inspektori su izrekli mjeru privremene zabrane rada. Razlozi za privremeni katanac na vratima su zabrinjavajući, jer se radi o fiktivnim tehničkim pregledima, izvršenim a da vozilo nije ni ušlo u stanicu, zbog deklarisanja neispravnog vozila ispravnim falsifikovanjem rezultata ispitivanja, zbog neispravnih mjernih uređaja i nedostatka stručnih lica.

“U ostalim slučajevima gdje su konstatovane nepravilnosti, kao što su vođenje evidencija, ispunjenost uslova iz rješenja Ministarstva u pogledu objekta i opreme, inspektori su izricali i prekršajne naloge, te su u ovoj godini stanicama izrečene kazne u vrijednosti od 18.850 KM”, kazala je Dušanka Makivić, portparol Inspektorata RS.

Lani je Republička saobraćajna inspekcija izvršila 332 kontrole rada stanica tehničkog pregleda u kojima su inspektori u 21 slučaju izrekli mjeru privremene zabrane rada stanice tehničkog pregleda i izrekli kazne u vrijednosti od 47.500 KM.

“S obzirom na stalno povećanje broja učesnika u saobraćaju, poseban akcenat u radu Republičke saobraćajne inspekcije usmjeren je na kontrolu rada stanica. Tehnički pregled vozila ima prioritetno preventivnu ulogu na planu bezbjednosti saobraćaja”, kazala je Makivićeva.

Inspektori prate rad stanice putem informacionog sistema, te ukoliko posumnjaju u rezultate ispitivanja vozila zatečenog na tehnološkoj liniji za ispitivanje, zahtijevaju vraćanje vozila na tehnološku liniju radi ponovne provjere.

Milija Radović, direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja RS, rekao je da, prema podacima MUP-a RS, tehnička neispravnost uzrokuje nešto oko 0,2 odsto svih saobraćajnih nesreća, ali da ta cifra ne odgovara stvarnom stanju.

“Kod nas je sudska praksa takva da se mali broj vozila uputi na vanredni tehnički pregled, a i kada se to uradi, mi opet nemamo adekvatnu opremu i stručnjake kako bi poslije nesreće bilo utvrđeno da li je neispravnost stvarno bila krivac za nesreću”, kaže Radović.

On dodaje da stvarno stanje više odgovara rezultatima globalnih istraživanja, koja su pokazala da je do svake desete nesreće došlo upravo zbog nekog kvara na autu.

Radović je upozorio i na još jedan problem, a to su neregistrovana auta.

“Tu nam podaci kažu da je od 10 do 15 odsto takvih auta u BiH, što je alarmantno i još jedan pokazatelj da samo ova grupa donosi ogroman broj vozila koja nisu prošla tehnički pregled, a kreću se drumom”, kaže on.

Jedno od rješenja kako bi se poboljšala sigurnost na drumovima je, kako kaže, edukacija, ali i kontrola u obliku video-nadzora, putem koje će u svakom trenutku inspektori moći da vide da li je auto prošlo sve potrebne kontrole, koliko se tačno zadržalo na određenom kontrolnom punktu i slično.

(Nezavisne)

Popularno