Hoćete li se udebljati ako kasno večerate?

Poplava mitova o zdravoj ishrani zbunjuje mnoge. Evo što o šest popularnih uvjerenja kažu njemački stručnjaci. Članovi Njemačkog udruženja za ishranu (DGE) kažu da bi prema mnogim mitovima o ishrani trebalo imati zdravu dozu skepticizma te nastojati ustanoviti ima li u njima i zrnce istine.

FOTO: pixabay



Mit: Crni hljeb je uvijek zdraviji od bijeloga


Među proizvodima od žitarica, poput hljeba, rezanaca, riže i brašna najzdraviji su oni od punoga zrnja, kaže Silke Restmejer iz DGE.


– Namirnice od cjelog zrnja garantiraju vam puno duži osjećaj sitosti, a istovremeno sadrže više hranjivih tvari od proizvoda od bijelog brašna. Ali, važno je istaći da nije baš svaka vrsta smeđeg hljeba ili onog sa sjemenkama napravljena od cijelog zrna – navodi on.



 

Neke vrste hljeba smeđu boju dobivaju zahvaljujući ekstraktu slada koji se u njega dodaje, a u nekim vrstama hljeba od sjemenki ima samo sjemenki suncokreta.


Mit: Zeleni paradajz je otrovan


Nezreli paradajz sadrži solanin. “Riječ je o otrovu koji biljku štiti od štetočina”, objašnjava Harald Sejc iz DGE.


Kada pojedu previše zelenog paradajza, neke osobe mogu osjećati simptome poput blaže glavobolje ili boli u želucu. Ali odrasla osoba morala bi pojesti jako veliku količinu da bi joj se javili ozbiljni zdravstveni problemi.


Mit: Kafa je diuretik pa njezino ispijanje utječe na gubitak previše tekućine


Nije štetno uz šoljicu kafe popiti i čašu obične vode, ali nije neophodno potrebno,  kaže Restmejer. Kafa, poput ostalih napitaka spada u dnevnu količinu tekućine koja je potrebna vašem organizmu.

Mit: Zamrznuto povrće može se čuvati ‘zauvijek’



 

Zamrzavanje namirnica odličan je način da se neke vrste hrane dugoročno očuvaju – kaže Restmejer.


Kad ih se čuva na minus 18 stepeni Celzija , većina hranjivih tvari, okusa, ali i izgled, ostaju netaknuti.  Ali, vremenom dolazi do razgradnje namirnica, što znači da duboko smrznuta hrana u jednom trenutku više nema dobar okus.


Savjet: “Na ambalaži upišite datum kada ste zamrznuli namirnice, sadržaj i količinu, pa ćete tačno znati koliko je stara.”


Mit: Jedete li kasno naveče udebljaćete se


Ako svakodnevno jedete hranu bogatu kalorijama, dobićete na težini. Ako u organizam unosite premalo kalorija, gubićete na težini, jednostavno je pojasnila nutricionistkinja Monika Bišof.


Za osobe koje spadaju u grupu ljudi normalne težine, irelevantno je u koje vrijeme jedu.



 

– Ali ako osoba želi izgubiti na težini, bilo bi dobro pokušati prestati jesti prije spavanja ili noću – kaže Bišof te dodaje da je nekim osobama jednostavnije preskočiti obrok u večernjim satima nego tokom dana.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram