Connect with us

Lifestyle

BUDITE OPREZNI! Koliko voća zaista smemo da jedemo?

Published

on

Stiv Džobs, saosnivač kompanije Epl (Apple), bio je poznat po svojoj ishrani koja se bazirala na voću, verujući da ono čisti njegovo telo od štetnih toksina. Sa druge strane, glumac Ešton Kučer je prihvatio Džobsovu dijetu na voću, sve dok nije završio u bolnici zbog problema sa pankreasom

Pa, da li je dobro za nas da jedemo dosta voća?

– Glavna zabrinutost kod preteranog unosa voća je prirodan šećer. Dok voće uglavnom sadrži dosta šećera, istraživanja konstantno povezuju konzumaciju celog ploda sa smanjenim rizikom za razvoj gojaznosti i drugih metaboličkih bolesti  –  ističe doktor Robert Lustig, autor knjige o ishrani pod nazivom “Fat Chance”.

Voće takođe sadrži i druge sastojke koji ublažavaju rizik od šećera, piše “Tajm” (Time). 

Kako objašnjava stručnjak, ono sadrži rastvorljivo i nerastvorljivo vlakno. Zajedno, ove dve vrste vlakana formiraju neku vrstu “rešetke” u unutrašnjoj strani dudoenuma u tankom crevu. “Rešetka” sprečava da se znatan deo šećera voća apsorbuje ranije tokom procesa varenja.

 – Poput zaustavljanja talasa cunamija, praveći podvodni zid, ova barijera ograničava apsorpciju šećera tako da ne opterećuje jetru –  objašnjava Lustig. 

Osim što pomaže u kontroli apsorpcije šećera iz voća, kombinacija rastvorljivog i nerastvorljivog vlakna iz cele voćke takođe podstiče varenje..

“Vaše crevo signalizira mozgu da ste siti kada ono što ste pojeli napuni vaš treći deo tankog creva – ileum. Tada vlakna pomažu molekulima hrane da popune brže ileum, zbog čega ćete se brže osećati sitim, u odnosu na to kada biste jeli hranu bez vlakana.”

Ipak, preterana konzumacija voća ima svoje loše strane. Preterani unos svežeg voća može da izazove dijareju.

 

Popularno