Vozili smo novi Renault Captur: Spreman da ostane na vrhu

Druga generacija Renaultovog megapopularnog crossovera Captur predstavljena je prošle godine sa zadatkom da prije svega održi visok nivo koji je postavio njegov prethodnik, a onda i da podigne letvicu za barem jedan podiok više. Kako bismo provjerili da li su obećanja iz Renaulta osnovana, na poziv francuske kompanije smo se zaputili u Srbiju gdje smo prešli prve kilometre i bolje se upoznali s ovim modelom.

FOTO: pixabay.com

Captur je bio veoma popularan na tržištu te je otkako se pojavio 2013. godine prodan u 1,5 miliona primjeraka. Cilj Renaulta je da ovaj crossover ostane broj 1 u Evropi, ali i da kompanija krene u ofanzivu na kinesko tržište.

Captur smo prvi put “uživo” vidjeli na pretpremijeri tokom Sarajevske izložbe automobila (SIA), a u Srbiji smo na putu između Beograda i Mokrina, koji se nalazi gotovo na granici s Mađarskom, bili iza njegovog upravljača. Prema onom što smo doživjeli, Francuzi imaju “proizvod” velikog potencijala.


Jasno je da je druga generacija Captura potpuno drugačija od prve, bazirana je na istoj CMF-B platformi kao i novi Clio te u velikoj mjeri s njim dijeli izgled unutrašnjosti. Donosi dosta inovacija, drugačiji izgled eksterijera s izraženijim, dinamičnijim i agresivnijim linijama koji će se svidjeti kupcima. a koji je zaista drugačiji od ranije viđenog. Iz Renaulta tvrde da je upravo dizajn prvi razlog zbog kojeg se kupci odlučuju za Captur, a koji sada zahvaljujući uzdignutom profilu i plastičnim oblogama karoserije te krovnim nosačima ostavlja utisak pravog SUV-a. Tome svakako doprinose i veći 18-inčni naplaci, dok su u slučaju prve generacije u ponudi bili samo manji, od 16 i 17 inča.

Foto: Klix.baFoto: Klix.ba



Spolja najuočljivije promjene su full LED svjetla s potpisom u obliku slova C, naprijed i nazad. Razlika u odnosu na prethodni Captur je i u branicima od kojih je prednji izraženiji nego prije i ima veći deflektor zraka koji unapređuje izgled, ali i aerodinamiku, čime se posljedično smanjuje potrošnja goriva.

Karoserija se nudi u 11 boja među kojima su Atacama narandžasta, vatrena crvena i željezno plava. Pored toga, dostupne su četiri kombinacije dvobojne karoserije te tri paketa za personalizaciju vanjskog izgleda, a sve to će omogućiti čak 90 mogućih kombinacija izgleda eksterijera. Po tome je Captur prve generacije bio jedinstven u klasi, pa iako su kasnije i drugi ponudili slična rješenja, dvobojna karoserija je na neki način ostala zaštitni znak Captura.

Novi Captur je u odnosu na stari duži za 11 cm te njegova dužina iznosi 4,23 m. Visina je ostala ista, ali je međuosovinski razmak duži za 2 cm i iznosi 2,63 m. To je rezultiralo s više prostora u unutrašnjosti za putnike, posebno na stražnjim sjedištima gdje je sada udobno i na dužim putovanjima zahvaljujući 17 mm više prostora za noge, odnosno koljena. Prednja sjedišta su standardno veoma udobna i dovoljno profilisana da se udobno smjestite te da pridržavaju tijelo u zavojima, a pozicija vozača je postavljena visoko i omogućava odličan pregled. Sjedišta mogu biti presvučena kombinacijom tkanine i vještačke kože ili perforiranom kožom.

I Capturov prtljažnik je povećan za 20 posto pa sada njegova zapremina iznosi 536 litara kada je klizna zadnja klupa u krajnjem položaju prema naprijed. Kada je klupa u krajnjem položaju prema nazad ta zapremina iznosi i dalje odličnih 422 litra. Također, dostupno je i ukupno 27 litara zapremine, odnosno prostora za odlaganje sitnica u unutrašnjosti.

Foto: Klix.baFoto: Klix.ba



Također, unutrašnjost se može prilagođavati kupcu te je u ponudi 18 opcija uz 8 varijanti ambijentalnog osvjetljenja. Captur je u sferi personalizacije u samom vrhu segmenta.

Dio te unutrašnjosti svakako je i napredna tehnologija, a u centru pažnje je 9,3-inčni multimedijalni sistem koji je i najveći u svojoj klasi. Uspravno je postavljen, blago zakrivljen i okrenut prema vozaču, zbog čega lako čitljiv i jednostavan za upotrebu. Dio njega je i Renaultov EASY LINK sistem za pristup svim multimedijalnim funkcijama i navigaciji, postavkama sistema MULTI-SENSE te sistemima za pomoć u vožnji, a podržava i Android Auto te Apple CarPlay sisteme za povezivanje uređaja.

Ispod su jednostavne klavirske tipke i rotacioni kontroleri klima-uređaja.

Foto: Klix.baFoto: Klix.ba



Baš kao i novi Clio, tako i Captur ima digitalne instrumente, tačnije ekran u boji koji je dostupan u veličinama od 7 i 10,2 inča. Veća verzija prikazuje i informacije navigacijskog uređaja. Ovaj digitalni klaster vozač može prilagođavati trenutnim potrebama, a informacije koje prikazuje su jasne i lako čitljive tako da ne zaokuplja puno pažnje vozača.

Putnicima su na raspolaganju po dva USB porta naprijed uz AUX priključak, kao i dva USB porta nazad za punjenje uređaja, dok je tu i 12V utičnica. Na centralnoj konzoli je mjesto za odlaganje mobitela koji se može puniti bežičnim putem ukoliko podržava tu tehnologiju. Ispod ručice mjenjača, koja je na dohvat ruke zbog “lebdeće konzole”, nalazi se dugme za električnu ručnu kočnicu, a tu je i naslon za ruku.

Foto: Klix.baFoto: Klix.ba



Boravak u unutrašnjosti je ugodan za šta su zaslužna udobna sjedišta i LED ambijentalno osvjetljenje, izolacija je sasvim dobra, a materijali su kvalitetni te nema previše tvrde dosadne i jeftine plastike. Većinom su to gumom ili vještačkom kožom presvučene površine, zbog čega Captur djeluje luksuznije. Vožnja je ugodna, a s obzirom da je odignut od tla, Captur se ne naginje previše u zavojima. Za bolji osjećaj u vožnji na raspolaganju je odabir moda vožnje pod nazivom Sport, sa kojim upravljanje postaje oštrije i preciznije, a odziv na pritisak papučice gasa bolji. Za odličan zvuk se brine BOSE audio sistem.

Naravno, novi Captur je bogato opremljen sigurnosnom tehnologijom i pomoćnim sistemima u vožnji, a među njima su aktivni sistem za pomoć pri naglom kočenju, sistem upozorenja na vozilo u slijepom uglu, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova sa upozorenjem o prekoračenju brzine, sistem upozorenja pri napuštanju vozne trake sa sistemom za zadržavanje vozila u voznoj traci, kamera (360 stepeni), sistem za pomoć pri parkiranju, EASY PARK sistem za automatsko parkiranje, sistem upozorenja na nadolazeća vozila straga, sistem za pomoć na autoputu i u saobraćajnim zastojima, adaptivni tempomat i limiter brzine te automatska duga i kratka svjetla.

Foto: Klix.baFoto: Klix.ba



Kada je riječ o pogonu, u ponudi su benzinske i dizelske varijante, a očekuje se uskoro i E-TECH plug-in hibrid. Benzinski 1,0-litarski TCe 100 motor s turbopunjačem razvija 100 KS i uparen je isključivo s petostepenim manuelnim mjenjačem, dok je snažniji 1,3-litarski TCe 130 benzinac moguće dobiti sa 6-stepenim manuelnim isli sedmostepenim EDC automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom.

Kupci koji žele dizela moći će odabrati 1,5-litarski Blue dCi sa 95 ili 115 KS. Slabija verzija dolazi sa manuelnim 6-stepenim mjenjačem, a snažnija omogućava izbor između manuelnog i automatskog EDC mjenjača.

Nadolazeći E-TECH Plug-in hibrid će pokretati kombinacija 1,6-litarskog benzinca posebno prerađenog za ovu namjenu te dva električna motora, a dio ovog pogonskog sklopa će biti i baterija kapaciteta 9,8 kWh koja mu omogućava da pređe 45 km korištenjem samo električne energije. Bit će baziran na istoj CMF-B platformi koja je pogodna za plug-in i električna vozila.

Prodaja novog Captura je počela i u BiH, najjefiniji TCe 100 benzinac sa vrlo izdašnim Zen paketom opreme u našoj zemlji košta 29.800 KM, dok je za najpovoljniji dizel Blue dCi 95 također opremljen Zen paketom opreme potrebno izdvojiti 32.600 KM.

Garancija na kupljena vozila iznosi 5 godina ili 100.000 pređenih kilometara.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram