Kina stvorila „mehur“ na tržištu koji može da eksplodira u svakom trenutku

Dok je američkoj kompaniji „Tesla“ trebalo gotovo 15 godina da zbir ukupnih gubitaka dostigne pet milijardi dolara, njen konkurent, kineska kompaniji NIO, za samo četiri godine već je premašila taj iznos.

FOTO: AP Photo / Ng Han Guan

Ova kompanija, koju mnogi nazivaju „kineski Tesla“, tokom drugog tromesečja ove godine izgubila je oko 369 miliona dolara, što znači da je dnevno bila u gubitku četiri miliona dolara.


Prekoračenja troškova, loša prodaja i višestruka povlačenja automobila sa tržišta doveli su do toga da je vrednost kompanije pala za 74 odsto nakon što je u 2018. dostigla maksimum od 11,9 milijardi dolara. Očekuje se da ukupni gubici dostignu iznos od 5,7 milijardi dolara, navodi agencija „Blumberg“.


Do kraja septembra NIO nastoji da smanji svoju radnu snagu za 14 odsto i da zadrži samo 7.500 zaposlenih. Kompanija koju je 2014. godine osnovao kineski biznismen Vilijam Li, suočila se sa ozbiljnim problemima zbog baterija koje su se u njihovim modelima zapalile.


Zbog toga je NIO s tržišta povukao skoro 4.800 vozila, ili više od 20 odsto automobila koje je kompanija prodala od osnivanja. Pored toga, NIO je ustupio pravo na proizvodnju automobila ES6 i ES8 grupi JAK „Motors“.


Još jedan izazov sa kojim će NIO morati da se suoči, jesu planovi koje njegov američki konkurent „Tesla“ ima za Kinu. Ove godine kompanija Ilona Maska planira da pokrene proizvodnju svojih automobila u azijskoj zemlji. To će omogućiti američkoj kompaniji da smanji cene svojih vozila.


„Nisam optimističan u pogledu dugoročne budućnosti kompanije NIO“, izjavio je za „Blumberg“ konsultant za „AutoForesight“, Jale Zang.


Zbog preokreta koji je doživeo NIO, sve su glasnija upozorenja da je Kina stvorila mehur na tržištu električnih vozila, koji može da eksplodira u bilo kom trenutku.


Trenutno se u ovoj azijskoj zemlji prodaje polovina od ukupnog broja električnih modela koji se proizvode u svetu. Velike teškoće u poslovanju kompanije NIO opravdano stvaraju zabrinutost za opstanak jednog od najvažnijih stubova kineskog automobilskog tržišta.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram