Kako da negujete kožu lica posle četrdesete

Ono što je veoma dobra vest jeste da je vidljive znakove starenja moguće popraviti. Tačnije, čak iako ste ušle u četrdesete, vi i dalje možete da “vratite sat” na koži unazad i popravite određena oštećenja. Na to možete posmatrati kao na vraćanje svog tela u dobru formu: to što ranije niste vežbale ne znači da ne možete početi sada i dobiti fantastične rezultate.

FOTO: pixabay

Sredstva za pranje lica

Ukoliko koristite najjeftinija sredstva za pranje lica (ona koja uzimate čak i na rasprodaji) ili ona koja obećavaju “neverovatne” rezultate, sigurno štetite svojoj koži. Prvo, dermatolozi savetuju da bi trebalo da birate sredstva za pranje lica koja su posebno dizajnirana za vaš tip kože (ovo pravilo se odnosi i na sve ostale proizvode za njegu kože).


Dakle, ukoliko vam je koža sklona isušivanju, potrebno je da koristite hidratantna sredstva za pranje lica. Imate normalan ili mešovit tip kože? Najbolje je da koristite sredstva za pranje lica koja pene, jer ona najbolje uklanjaju površinska ulja i masti sa kože.


Bez obzira na tip kože (osim ako nemate preosetljivu kožu), najbolje je da birate sredstva za pranje lica koja u svom sastavu imaju alfa-hidroksi kiseline. One mogu stimulisati promet ćelija, pomažući vašoj koži da bolje upije proizvode koje nanesete nakon pranja i čišćenja lica.


Serum

Ako ga ne koristite sada, trebalo bi da počnete: većina seruma sadrži efikasne sastojke protiv starenja, koji se obično ne nalaze u sredstvima za pranje i čišćenje lica, kremama ili uljima za lice. Međutim, potrebno je da koristite različite serume – jedne za dan, a druge za noć. Ujutro nanesite serum koji sadrži antioksidante, kao što su resveratrol i vitamini C i E. Ovi snažni agensi deluju poput protivpožarnog aparata – smanjuju upale na koži koje nastaju usled delovanja slobodnih radikala.


Uveče preskočite serum koji sadrži samo mešavinu antioksidanata i koristite one koji sadrže retinol – moćni derivat vitamina A. On pomaže u obnavljanju kože tako što ubrzava promet ćelija, sprečavanjem razlaganja kolagena i stimulisanjem rasta novih proteina koji učvršćuju kožu. Retinol je jedan od najefikasnijih sastojaka protiv starenja kože, ali može postati manje efikasan kada se izlaže sunčevoj svetlosti pa ga nanosite samo uveče.


Ukoliko nikada ranije niste koristile proizvode koji sadrže retinol, serum sa ovim sastojkom nanosite svako drugo veče prvih mesec dana, kako biste smanjile mogućnost od potencijalne iritacije kože. U slučaju da imate veoma osetljivu kožu, retinol izbegavajte u potpunosti te koristite serum napravljen sa retinil palmitatom, blažim, ali i dalje veoma efikasnim oblikom vitamina A.


Krema

Svakodnevno korištenje krema za lice sa zaštitnim faktorom najvažnija je stvar koju možete učiniti za mladolikiji izgled kože. Iako pomenute kreme neće popraviti oštećenja kože koja su već nastala od nepovoljnog sunčevog uticaja, to je ipak najbolji način za sprečavanje nastanka novih oštećenja, a kao što su staračke pege, sitne bore i diskoloracija kože.


Potražite kreme koje nude zaštitu širokog spektra, što znači da filtriraju i UVA i UVB zrake, sa zaštitnim faktorom od najmanje 30. Za optimalne prednosti, birajte hidratantne kreme sa zaštitnim faktorom koje sadrže i enzime za popravak DNK kože, kao što su fotolijaze i endonukleaze – ovi sastojci pomažu u blokiranju UV zraka na molekularnom nivou, još više smanjujući rizik od starenja.


Kreme sa zaštitnim faktorom nije potrebno koristiti noću pa je nabolje da uložite u zasebnu hidratantnu kremu ili noćnu kremu koju ćete koristiti pre spavanja. Ako imate suvu kožu, birajte hidratantnu kremu sa peptidima koji mogu pomoći u podsticanju rasta kolagena, a što će zauzvrat delovati na to da vaša koža izgleda glatkija i svežija.


Ishrana

Već vam je poznato kako ishrana može uraditi veoma moćne stvari za vaš izgled, a kao što je totalni preobražaj vaše figure u roku od nekoliko meseci. Pa, zašto onda ono što jedete ne bi imalo isti efekat i na vašu kožu? Zdrava i izbalansirana ishrana, koja osim svežih i prirodnih sastojaka podrazumeva i što manji unos prerađenih namirnica i brze hrane koja obiluje šećerom i hemijskim aditivima (oboje može podstaknuti upalne procese na koži), jednako je bitna poput bilo kojeg proizvoda za njegu kože koji možete koristiti.

Dermatolozi posebno preporučuju namirnice koje su bogate probioticima, za koje je dokazano da pomažu u suzbijanju upala i loših bakterija u crevima koje mogu uzrokovati oštećenja na koži iznutra.


Ukoliko želite da vam koža izgleda mladolikije, bilo bi i više nego poželjno da u ishranu uvrstite sledeće četiri namirnice:

Grčki jogurt – Vrhunski izvor probiotika i proteina, ali samo ako koristite obične verzije (postoje i one koje su zaslađene, a koje vam neće biti od pomoći u ovom slučaju).

Bademi – Visok sadržaj zdravih masti i vitamina E (i ovde obratite pažnju: reč je o neusoljenim bademima).

Borovnice – Sadrže toliko antioksidanata kao nijedna druga vrsta voća (najbolje je da birate sveže).

Kelj – Bogat izvor vitamina A koji se bori protiv bora.

Pratite Cafe.ba putem aplikacije za Android, iOS i društvenih mreža Facebook, Twitter i Instagram